فغانی:

موافقت ضمنی با پیاده شدن سیستم VAR با امکانات داخلی صورت گرفته است/ درست نیست تمام دربی‌ها را یک نفر سوت بزند

علیرضا فغانی،‌ داور بین‌المللی کشورمان اعلام کرد موافقت ضمنی برای استفاده از سیستم VAR داخلی صورت گرفته است.

موافقت ضمنی با پیاده شدن سیستم VAR با امکانات داخلی صورت گرفته است/ درست نیست تمام دربی‌ها را یک نفر سوت بزند
کد خبر: 282428
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ ۱۰:۴۰:۱۹

اعتمادآنلاین| ‌ علیرضا فغانی درباره حضور کولینا در ایران و تماشای دیدار دربی 89 تهران اظهار داشت: تا جایی که من اطلاع دارم آقای تاج در شهر زوریخ با کولینا دیداری داشته و از او برای تماشای دیدار دربی دعوت کرده بود. بعد از حضور او در ایران هم جلسه خوبی در مورد استفاده از VAR برگزار شد، اما اینکه می‌گویند کولینا قرار بوده این سیستم را تأیید کند، این‌طور نیست و فقط کولینا از امکانات بازدید کرد.

وی در مورد صحبت‌های خود با کولینا نیز تصریح کرد: بیشتر صحبت‌های ما در مورد لیگ ایران بود و او سؤالاتی در مورد دربی پرسید. همچنین کولینا نظرش را در مورد این مسابقات و آینده داوری مطرح کرد.

داور بین‌المللی فوتبال کشورمان در ادامه تصریح کرد: همان‌طور که گفتم کولینا از امکانات VAR در ایران بازدید کرد، اما روی اینکه این سیستم در کشور ما پیاده شود نظری نداشت. تا جایی که من اطلاع دارم موافقت ضمنی با پیاده شدن سیستم VAR با امکانات داخلی صورت گرفته است. با توجه به تحریم‌هایی که کشورمان با آن مواجه است، این موافقت برای استفاده از سیستم داخلی صورت گرفته و امیدواریم فصل آینده از آن در لیگ برتر استفاده شود.

فغانی در پاسخ به این پرسش که آیا به نظرش امکانات موجود در ورزشگاه‌ها جوابگوی استفاده از سیستم VAR است یا خیر گفت: قطعاً می‌شود از این سیستم استفاده کرد، اما همان‌طور که می‌دانید با VAR هم امکان اشتباه وجود دارد.

وی درباره اینکه آیا فصل آینده شاهد استفاده از سیستم VAR در لیگ برتر خواهیم بود، گفت: تصمیماتی گرفته شده و امیدوار بودیم که این سیستم به زودی در لیگ ما پیاده شود، اما پروسه‌ای دارد که باید آن را طی کنیم. خوشبختانه با کلاس‌هایی که در کشور قطر برگزار شد مسئولان ما کاملاً با این سیستم آشنا شدند.

داور بین‌المللی فوتبال کشورمان در مورد کلاس‌های آموزشی سیستم VAR و حضور مدیران فدراسیون فوتبال در این کلاس‌ها تصریح کرد: در این کلاس‌ها بحث آموزش پروتکل‌ها و آموزش به داوران و بحث‌های سخت‌افزاری مطرح شد حالا ما باید شرایط استفاده از این سیستم را فراهم کنیم تا کارشناسان بیایند و آن را تأیید کنند سپس می‌توانیم از این سیستم به صورت آفلاین و بعد آنلاین استفاده کنیم.

فغانی در مورد قضاوت اشکان خورشید در دربی 89 و همچنین صحبت‌هایی که در گذشته درباره علاقه‌مند نبودنش به قضاوت در دربی مطرح کرده بود، گفت: من گفته بودم که اگر نیاز باشد حرفی برای قضاوت در دربی ندارم، اما اینکه تمام دربی‌ها را یک نفر سوت بزند جالب نیست و چهره آن داور تکراری می‌شود. خدا را شکر ما به تعداد کافی داور خوب برای قضاوت دربی داریم. شما نگاه کنید الان ال کلاسیکو را هم چندین داور سوت می‌زنند و این تنوع کمک می‌کند تا داوران دیگر هم دیده شوند. خوشبختانه خورشیدی هم قضاوت خوبی در دربی داشت و اکثر تصمیمات او درست بود.

وی درباره حساسیت هفته‌های پایانی لیگ برتر و اینکه تعدادی از مربیان عنوان کردند دوست ندارند داوران خاصی برای آنها قضاوت کنند گفت: من در جایگاهی نیستم که در این مورد نظر بدهم و باید مدیران فدراسیون پاسخگو باشند، اما هر کسی نمی‌تواند تصمیم بگیرد که چه کسی در مسابقات قضاوت کند.

شما مطمئن باشید هیچ‌کس دوست ندارد در یک مسابقه بازنده شود. همان‌طور که دو تیم دوست دارند برنده شوند داور هم دوست دارد قضاوت خوبی داشته باشد. قطعاً اشتباهات از این به بعد هم وجود خواهد داشت، اما شما دیدید که همه مربیان می‌گفتند داوری‌ها به ضرر تیم ما بوده است. از این حرف نتیجه می‌گیریم وقتی داوری به ضرر همه تیم‌ها بوده، یعنی به نفع همه تیم‌ها هم بوده است.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها