کد خبر: 282459
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ ۱۱:۰۷:۰۷
| |

دمشق:

آمریکا و انگلیس تروریست‌ها را به حمله شیمیایی تشویق کردند

وزارت خارجه سوریه ضمن انتقاد از حمایت‌های آمریکا، فرانسه و انگلیس از حملات شیمیایی گروه‌های تروریستی، هدف از این حمایت‌ها را سیطره این کشورها بر جهان عرب دانست.

آمریکا و انگلیس تروریست‌ها را به حمله شیمیایی تشویق کردند
کد خبر: 282459
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ ۱۱:۰۷:۰۷

اعتمادآنلاین| وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که وزرای خارجه آمریکا، انگلیس و فرانسه در تلاش هستند که شبهه حمایت از ابزارهای تروریست‌های خود در سوریه را رفع کنند.

یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه ضمن ابراز تأسف از اینکه آلمان به این تبلیغات دروغین و گمراه کننده پیوسته است، تأکید کرد که هدف این ابزارهای تروریستی، نابودی سوریه و کشتار ملت آن است تا از این طریق بتوانند بر کشورهای عربی سیطره پیدا کنند و آن را تحت سیاست‌های استعمارگرایانه خود قرار دهند.

دمشق ضمن انتقاد از کمک چند میلیون دلاری این کشورها به گروه موسوم به «کلاه سفیدها» که با تروریست‌های جبهه النصره در سوریه در ارتباط هستند، تصریح کرد که این کمک مالی و تسلیحاتی، دروغ این کشورها را برملا کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از این منبع گزارش داد، دیگر بر کسی پوشیده نیست که «این کشورها مشوق گروه‌های تروریستی بودند که از مواد شیمیایی سمی در خان شیخون، دوما، حلب و اخیرا در روستای الرصیف در شمال شهر حماه استفاده کنند و بی‌تردید، این بیانیه‌ها، برای سرپوش نهادن» بر اقدامات تروریست‌هاست.

دمشق با اشاره به ارسال گزارش‌های خود به شورای امنیت و سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی درباره توطئه‌های سرویس‌های جاسوسی این کشورها برای وارد کردن سلاح شیمیایی به سوریه و رساندن آن به دست تروریست‌های تحت حمایت خود، خاطرنشان کرد که استفاده آمریکا از فسفر سفید برای کشتار غیرنظامیان در استان دیرالزور و تخریب شهرها و روستاهای سوریه از جمله رقه، بزرگ‌ترین دلیل برای رفتارهای زشت این کشورهاست.

وزارت خارجه سوریه در پایان با اشاره به عمل کردن به تعهدات خود بر اساس معاهده منع گسترش تسلیحات شیمیایی، حملات و تهدیدهای آمریکا، انگلیس و فرانسه و سیاست‌های این کشور را که برای خدشه وارد کردن به سیاست‌های سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی صورت گرفته، محکوم کرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها