سرپرست دادسرای فضای مجازی خراسان رضوی:

هکر سایت کانون وکلای خراسان رضوی دستگیر شد

سرپرست دادسرای فضای مجازی خراسان رضوی از دستگیری نوجوان 17ساله که عامل نفوذ به سایت کانون وکلای خراسان رضوی بود خبر داد.

هکر سایت کانون وکلای خراسان رضوی دستگیر شد
کد خبر: 282492
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ ۱۱:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ مهدی حقدادی سرپرست دادسرای فضای مجازی خراسان رضوی با بیان اینکه این نوجوان سه روز پس از اقدام مجرمانه توسط کارشناسان مرکز واکنش سریع جرایم رایانه‌ای استان خراسان رضوی شناسایی و دستگیر شد، گفت: حدود یک ماه پیش به ما اعلام شد، سایت کانون وکلا مرکز خراسان رضوی مورد حمله سایبری قرار گرفته و پس از نفوذ هک شده است.

وی تصریح کرد: این ماجرا با توجه به اهمیتی که داشت به سرعت در این مرکز مطرح و پس از آن تعدادی از کارشناسان هم برای بررسی به کانون وکلای استان اعزام و اقدامات سایبری و ردزنی‌های خود را برای عامل و یا عاملان این اقدام آغاز کردند.

سرپرست دادسرای فضای مجازی خراسان رضوی گفت: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شده که ارائه دهنده خدمات به سایت کانون وکلای استان یک شرکت خصوصی است و فردی که در این محل مسئول پشتیبانی بود، نتوانست اطلاعات دقیقی به کارشناسان بدهد.

حقدادی افزود: بررسی‌های دقیق کارشناسان نشان داد، بین متهم و اعضای کانال تلگرامی معروف به اشرار تیم یک ارتباط نزدیک وجود دارد، چرا که پس از هک کردن سایت مذکور، در کانال تلگرامی متنی قرار داده شده است و در متن آن آمده بود که ما سایت دادگستری خراسان رضوی را هک کرده ایم.

وی تصریح کرد: در ادامه هم دستور دستگیری متهم که در مشهد قرار داشت صادر و از مأموران خواسته شد، به گونه‌ای وارد عمل شوند تا امکان هرگونه از بین بردن ادله دیجیتالی از متهم گرفته شود.

سرپرست دادسرای فضای مجازی خراسان رضوی با بیان اینکه این نوجوان همچنین سایت شهرداری بابل را هک کرد و با تعدادی از سایت‌های معاندان نیز همکاری می‌کرد، گفت: متهم در بازجویی همچنین به هک سایت دادگستری هم پرداخته که با نداشتن اطلاعات کافی نتوانست به آن ورود کند بر همین اساس به سایت کانون وکلای خراسان رضوی ورود کرد.

حقدادی افزود: خانواده ها بر رفتار فرزندانشان بیشتر توجه کنند و به گونه ای اقدام نشود که رسانه‌های خارجی تربیت آن‌ها را بدست بگیرند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها