کد خبر: 282498
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ ۱۲:۰۳:۱۵
| |

یک فوریت الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه فرایند تملک باغات تصویب شد

اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز و در یکصد و سی و چهارمین جلسه علنی شورا با یک فوریت الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه فرایند تملک باغات، املاک و ابنیه دارای ارزش و شیوه‌های تأمین منابع مالی مورد نیاز موافقت کردند.

یک فوریت الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه فرایند تملک باغات تصویب شد
کد خبر: 282498
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ ۱۲:۰۳:۱۵

اعتمادآنلاین| ‌ مرتضی الویری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در مخالفت با یک فوریت این طرح گفت: فرض کنید که فوریت این طرح تصویب شود چه اتفاقی می‌افتد؟ در حال حاضر ما بودجه سال آینده شهرداری تهران را به تصویب رساندیم و ردیف‌هایی برای تملک باغات نیز در این بودجه در نظر گرفته‌ایم، بنابراین اگر بخواهیم یک فوریت این طرح را به تصویب برسانیم اتفاق خاصی نمی‌افتد.

وی افزود: در حقیقت این طرح چه امروز به تصویب برسد و چه سه ماه آینده ، تفاوتی نمی‌کند و هر آنچه که تصمیم‌گیری می‌شود برای سال آینده قابل اجراست. اگر امروز فوریت این طرح را تصویب نکنیم به کمیته تخصصی فرصت داده‌ایم تا این موضوع را به صورت دقیق‌تر مورد بررسی قرار دهد و پیشنهادات کاربردی‌تری ارائه کند.

احمد مسجدجامعی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در خصوص این طرح گفت: بی‌تردید املاک و ابنیه واجد ارزش بخش متفاوتی از موضوع باغات است. من با بخش تملک باغات موافق هستم اما باید این دو موضوع از یکدیگر جدا شوند چرا که مقوله و نحوه رسیدگی به این دو کاملاً متفاوت است.

وی افزود: ما مسئولیت صیانت از باغات را داریم، یعنی باید در این حوزه مشارکت کنیم اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که حفظ باغات تنها از طریق تملک قابل تحقق نیست. برای مثال نظام آبیاری مشکل اصلی باغات است که باید در خصوص آن راهکار مناسبی را ارائه کنیم.

ناهید خداکرمی نیز در سخنانی گفت: باید شهرداری تهران نظام مالی جدیدی را برای تملک باغات طراحی کنند و بی‌تردید هر درختی که از بین می‌رود تبعات آن برای کل کشور باقی می‌ماند. لذا حتی از مجلس می‌خواهم طرحی را ارائه کند که باغات سراسر کشور حفظ شوند.

نهایتاً اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از بحث و بررسی در خصوص این طرح با 9 رأی موافق و 6 رأی مخالف یک فوریت این طرح را به تصویب رساندند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها