مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد:

افزایش تولید 9 میلیون بشکه میعانات گازی در سال 97

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: مجتمع گاز پارس جنوبی در سال 97 نسبت به سال 96 بیش از 9 میلیون بشکه افزایش تولید داشته است.

افزایش تولید 9 میلیون بشکه میعانات گازی در سال 97
کد خبر: 282543
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ ۱۳:۳۱:۳۴

اعتمادآنلاین| هادی هاشم زاده فرهنگ، مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه در سال 97 شاهد رشد تولید تمام محصولات مجتمع بودیم، گفت: یکی از مهمترین محصولات تولیدی پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی میعانات گازی است. این محصول خوراک اصلی پالایشگاه ستاره خلیج فارس بوده که تأثیر به سزایی در تولید و خودکفایی بنزین دارد.


با توجه به اهمیت تولید این محصول با ارزش، مجتمع گاز پارس جنوبی در سال 97 نسبت به سال 96 بیش از 9 میلیون بشکه افزایش تولید داشته است.

به گفته فرهنگ این میزان تولید نسبت به سال 95 حدود 18 درصد و معادل 43 میلیون بشکه رشد داشته است.

با انتقال میعانات گازی پارس جنوبی به پالایشگاه ستاره خلیج فارس، ایران از نظر تولید بنزین و گازوئیل خودکفا می‌شود. همچنین ارزش افزوده پالایشگاه‌های میعانات گازی بیشتر از پالایشگاه‌های نفتی است. در واقع هدف راه‌اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس پالایش 360 هزار بشکه میعانات گازی پارس جنوبی است. مزیت تولید محصولات با میعانات گازی نیز افزایش کیفیت محصولات و ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای میعانات گازی تولیدی در پالایشگاه‌های گازی پارس جنوبی تعریف شده است. از سوی دیگر افزایش تولید میعانات گازی و ارسال آن به پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های داخل علاوه بر ایجاد ارزش افزوده و تأمین نیازهای داخلی می‌تواند به‌زودی با افزایش تولید منجر به صادرات محصولاتی همچون بنزین و گازوئیل نیز شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها