تجربه‌ متفاوت زنان و مردان از آزار در محل کار/ چه رفتاری آزار جنسی محسوب می‌شود؟

«آیا این اتفاق یک آزار جنسی است؟» پیمایش گسترده‌ای که در آمریکا درباره آزارهای جنسی محل کار انجام شده، نشان می‌دهد که پاسخ به این سوال می‌تواند بسته به مرد یا زن بودن شما و همچنین سنتان فرق داشته باشد.

تجربه‌ متفاوت زنان و مردان از آزار در محل کار/ چه رفتاری آزار جنسی محسوب می‌شود؟
کد خبر: 282557
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ ۱۳:۵۸:۲۵

اعتمادآنلاین| ‌ پاسخ‌ها به بخشی از «نظرسنجی‌ خانواده‌ آمریکایی» نشان داده‌ که افراد جوان‌تر و مردان، رفتارهای کمتری را نسبت به زنان و آمریکایی‌های مسن‌تر به عنوان مصداق آزار جنسی در نظر می‌گیرند.

قطبی بودن واکنش‌ها در میان جنبش metoo (من هم) موجب جرقه گفتگو و بازاندیشی در مورد چگونگی رفتار با زنان در محیط کار در بین شرکت‌ها شد. بنابر ادعای این گزارش تنها 28 درصد از مردان گفته‌اند که تجربه‌ آزار در محیط کار را داشته‌اند. در قیاس با زنان که از هر 10 زن 6 نفر مدعی تجربه‌ی آزار در محیط کار شده‌اند.

بیش از یک چهارم زنان اذعان کرده‌اند که در محل کار یا مدرسه توسط کسی در موضع قدرت بوده، مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند. این در حالی است که تنها 12درصد از مردان تجربه‌ مشابهی داشته‌اند. گزارش‌های ثبت شده از آزار جنسی در میان دموکرات‌ها و آن‌هایی که حداقل تحصیلات دانشگاهی را داشته‌اند هم در بین زنان و هم مردان بیشتر بوده است، اگرچه که منتشرکنندگان گزارش، تفسیری برای آن ارائه نکرده‌اند.

شوخی‌های جنسی

در محیط کار، تفاوت‌ فاحشی در برداشت‌های افراد وجود دارد: به نظر اکثریت مردان، نگاه کردن یک همکار به اندام‌های خصوصی همکارش یا درخواست از او برای برقراری روابط جنسی، همیشه آزار محسوب نمی‌شود. درحالی که دو سوم زنان معتقدند که این آزار است. حدود یک سوم زنان شوخی‌های جنسی را آزار در نظر می‌گیرند، در حالی که فقط 17 درصد از مردان چنین باوری دارند.

این تفاوت همچنین خود را در فعالیت‌های مختلفی نشان می‌دهد: تقریبا هر یک نفر از میان 20 زن درخواست همکار مردش برای ناهار را آزار به حساب می‌آورد درحالی که هر یک مرد از بین 30 نفر چنین احساسی دارد. بیش از یک زن از بین هر 10 زن معتقد است که نظر دادن در مورد ظاهرش آزار محسوب می‌شود در قیاس با مردان که کمتر چنین تصوری دارند.

یک نوع رفتار که اکثریت قریب به اتفاق مردان به عنوان آزار در نظر می‌گیرند «سماجت در توجه ناخواسته» است.

از نیمی از پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی خواسته شد تا به این پرسش‌ها پاسخ دهند:

«آیا به نظر شما این آزار جنسی است که مردی که شریک عاطفی شما نیست رفتارهای زیر را با شما انجام دهد؟ »

از نیمی دیگر از شرکت کنندگان در نظر سنجی دقیقا در مورد همین رفتارها اما این بار توسط زنان نسبت با مردان سوال پرسیده شد.

زن


عامل سن نیز نقش مشابهی را ایفا می‌کند: دو سوم کسانی که 65 سال یا بیشتر دارند فکر می‌کنند که درخواست رابطه جنسی آزار محسوب می‌شود اما تنها نیمی از جوانان 18 تا 29 ساله چنین باوری دارند.

ماهیت رضایت

آیا نیاز است که پیش از اقدام، در مورد رضایت یا عدم رضایت طرف مقابل سوال کرد؟

زن


نتایج نشان داده است که حامیان دونالد ترامپ به نسبت کمتر برای رضایت کلامی احترام قائل‌اند. اگرچه که حامیان هردو جناح عمدتا به نوعی از رضایت (کلامی یا غیر کلامی) پیش از برقراری رابطه جنسی و لمس صمیمانه اهمیت می‌دهند. تقریبا هر شش نفر از 10 حامی ترامپ گفته است که برای برقراری رابطه جنسی باید حتما طرف مقابل رضایت خود را به صورت کلامی نشان دهد. این در حالی است که این تعداد در کسانی که هوادار ترامپ نیستند به 7 نفر می‌رسد.

لمس صمیمانه

نمودار نشان می‌دهد که حامیان ترامپ نسبت به کسانی که هوادار او نیستند بیشتر به رضایت غیر کلامی قائل‌اند.

زن


پیمایش خانواده در آمریکا در ماه جولای توسط موسسه پژوهشی yougov برای روزنامه‌ salt lake deseret news و مرکز مطالعات انتخابات و دموکراسی در دانشگاه بریگم یانگ در پرووو در ایالت یوتا انجام شد. در این پیمایش از سه هزار پاسخ‌دهنده‌ بالغ، منطبق بر جامعه هدف نمونه‌گیری شده است. ضریب خطا در این پیمایش مثبت و منفی 1.9 درصد محاسبه شده است.

منبع: دیده‌بان آزار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها