معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد:

رشد 9 درصدی سفرهای نوروزی در بنادر کشور

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی درخصوص جابه‌جایی مسافر در بنادر کشور در ایام سفرهای نوروزی از رشد 9 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

رشد 9 درصدی سفرهای نوروزی در بنادر کشور
کد خبر: 282596
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۸ ۱۵:۱۳:۴۴

اعتمادآنلاین| هادی حق شناس، عضو هیات عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی درباره آخرین آمار سفرهای نوروزی در حوزه گردشگری دریایی گفت: در بحث سفرهای نوروزی ما با دو واژه مسافر و گردشگر مواجه هستیم.

وی ادامه داد: در حوزه مسافر با تعریف این که از یک نقطه سوار و درنقطه‌ای دیگر پیاده می‌شوند شاهد رشد 9 درصدی از آغاز سفرهای نوروزی از تاریخ 25 اسفند 1397 تا 15 فروردین 1398 بوده ایم. در این مدت سه میلیون و 751 هزار و 353 نفر مسافر از سرزمین اصلی به جزایر خلیج فارس داشته‌ایم.

وی افزود: در موضوع گردشگر در مقطع زمانی سفرهای نوروزی دو میلیون و 497هزار و 468 نفر داشته‌ایم که 27 درصد کاهش را نشان می‌دهد. دلیل این کاهش هم به واسطه سیلاب‌های استان‌های شمالی کشور و خوزستان بود.

حق‌شناس گفت: در فرآیند کلی یعنی در مجموع مسافر و گردشگر با عدد 6 میلیون و 248 هزار و 821 نفر مواجه هستیم که نسبت به مدت مشابه با کاهش مواجه هستیم اما علی‌رغم این‌که استان‌های شمالی کشور درگیر سیل بودند این میزان کاهش طبیعی بوده و قابل تأمل است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر درخصوص جابه‌جایی خودرو توسط ناوگان دریایی در ایام سفرهای نوروزی گفت: به لحاظ جابه‌جایی خودرو از سرزمین اصلی به جزایر خلیج‌فارس در مقطع زمانی سفرهای نوروزی 581 هزار و 832 دستگاه خودرو منتقل شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل اندکی افزایش را شاهد هستیم.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه کیفیت سفرهای نوروزی و خدمات ارائه شده در بنادر مختلف کشور به مسافران اظهار کرد: خوشبختانه با تدابیری که همکاران بنده در ایام سفرهای نوروزی در بنادر کشور برای تسهیل سفرها تدارک دیده بودند، سفرها با کیفیت انجام گرفت و در این ایام هیچگونه حادثه‌ای نداشتیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها