کد خبر: 282796
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ ۱۱:۱۷:۰۰
| |

گزارشی از آخرین وضعیت سیلاب و تبعاتش در ایران؛ در حال به روز رسانی

آغاز پرداخت غرامت به دامداران آسیب دیده/ کمک 400 میلیارد تومانی تهرانی‌ها به سیل زدگان / ورود 2 محموله کمک های هلال احمر کویت

رئیس سازمان بهزیستی کشور از توزیع بسته‌های حمایتی برای مددجویان بهزیستی با استفاده از نیروهای داوطلب اورژانس اجتماعی و تسهیل‌گران CBR به صورت خانه به خانه در میان سیل‌زدگان خبر داد.  

آغاز پرداخت غرامت به دامداران آسیب دیده/ کمک 400 میلیارد تومانی تهرانی‌ها به سیل زدگان / ورود 2 محموله کمک های هلال احمر کویت
کد خبر: 282796
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ ۱۱:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور از توزیع بسته‌های حمایتی برای مددجویان بهزیستی با استفاده از نیروهای داوطلب اورژانس اجتماعی و تسهیل‌گران CBR به صورت خانه به خانه در میان سیل‌زدگان خبر داد و گفت: بسته‌های توزیع‌شده شامل مواد غذایی در 3145 بسته و در اقلام خشکبار، برنج، روغن، تن ماهی، تن لوبیا، خرما، قند، چای، سویا، ماکارونی، رب گوجه و حبوبات بوده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: بسته‌های مواد بهداشتی در 1214 بسته شامل دستمال کاغذی، پد بهداشتی، پوشک، پوشینه در سایزهای مختلف(40 کارتن)، صابون، شامپو و مواد شوینده است.

وی ادامه داد: بسته ویژه‌ای برای کودک در قالب 241 بسته شامل شیر خشک، پوشک، شیشه شیر، پتو و زیرانداز نیز تدارک دیده شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: 4 هزار و 800 بسته از انواع بسته‌های حمایتی تاکنون توزیع شده و یک‌هزار و 400 عدد لوازم ضروری مانند فرش و پتو در 1400 عدد به همراه 150 دست وسایل آشپزخانه میان سیل‌زدگان توزیع شده است.

قبادی دانا از توزیع 70 عدد واکر، عصا، ویلچر و توالت فرنگی در بین سیل زدگان خبر داد.

وی افزود: پاکسازی و خرید تجهیزات اداری و وسایل مربوط به کلینیک‌های توانبخشی مانند فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتاردرمانی برای اداره بهزیستی شهرستان پل‌دختر و پاکسشازیو جهیز اداره بهزیستی شهرستان سراب‌دوره که در جریان سیل تمام تجهیزات آن آسیب‌دیده بود از دیگر اقدامات انجام شده است.

کمک 400 میلیارد تومانی تهرانی‌ها به سیل زدگان

حمیدرضا شیران مدیرکل کمیته امداد استان تهران، از جمع آوری 400 میلیارد تومان کمک مردمی توسط مردم نیکوکار تهرانی به سیل زدگان خبر داد و گفت: اولویت اول ما در توزیع کمک‌های مردمی در استان‌های سیل زده، مددجویان است اما به سایر افراد نیز کمک می‌شود.

او اضافه کرد: تمامی افراد تحت پوشش امداد دارای شناسه ثبت هستند، اطلاعات تمامی آنها را داریم و به محض ارائه خدمت، اطلاعاتشان در سامانه ثبت می‌شود و این‌گونه نیست که هر یک خانواده بتوانند چند بار از کمک‌های مردمی بهره‌مند شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران افزود: همچنین مشاوره‌هایی را نیز برای سیل‌زدگان در نظر گرفته‌ایم که توسط تیم‌های اعزامی در مناطق سیل‌زده ارائه می‌شود و ما برای مددجویان خودمان این کار را انجام می‌دهیم و سازمان بهزیستی نیز که به شکل تخصصی مشاوره ارائه می‌دهد، خاص افراد تحت پوشش خودشان است.

شیران ادامه داد: مردم نیکوکار تهرانی می‌توانند برای کمک به سیل‌زدگان، از طریق شماره‌گیری تلفن ثابت 0217355 و درج عدد 17 و همچنین شماره‌گیری کد دستوری *8877*021*99# و کد دستوری *724*2222# کمک‌های خود را واریز کنند.

وی تأکید کرد: همچنین مردم با مراجعه به دفاتر کمیته امداد استان و مراکز نیکوکاری و همچنین واریز مبلغ مورد نظر به کارت 6037997900002008 می‌توانند کمک‌های خود را ارسال کنند.

بیمه بیکاری کارگران آسیب‌دیده از سیل از اول فروردین لحاظ می‌شود



حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: از اول فروردین امسال همه کارگرانی که بدلیل سیل بیکار شدند، می توانند از حقوق بیمه بیکاری استفاده کنند.

قوانلو تصریح کرد: به هیئت وزیران پیشنهاد دادیم که بخشی از این خسارات را به صورت بلاعوض جبران کند و بدهی های قبل واحدهای صنفی و بیمه، مالیات و دارایی آنها نیز تا سه سال عقب بیفتد که امیدواریم این پیشنهاد در جهت کمک به آسیب دیدگان سیل گلستان تصویب شود.

رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان در ادامه درخصوص بیمه کارگران واحدهای صنعتی خسارت دیده، گفت: همه کارگرانی که بیمه بودند و مشمول بیمه بیکاری می‌شوند از فرودین ماه با تقاضای خود کارفرما از حقوق بیمه بیکاری برخوردار می شوند.

وی با بیان اینکه 3000 نفر در شهرک های صنعتی استان مشغول به کار هستند، خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کارگرانی که شرایط بیمه را ندارند نیز با تایید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان می‌توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند.


ارائه تسهیلات ویژه به زندانیان جرایم غیرعمد در مناطق سیل‌زده


مدیرعامل ستاد دیه، گفت: در راستای حمایت از مردم مناطق سیل زده موضوع ارایه تسهیلات ویژه به زندانیان جرایم غیرعمد مورد موافقت اعضای هیات مدیره ستاد دیه کشور قرار گرفت.


به گزارش خبرگزاری مهر، سید اسدالله جولایی، افزود: ستاد دیه مجموعه‌ای مردمی است که رسالت آن با اعتبار دریافتی از جانب خیرین بر رفع مشکل آن‌هایی توجه دارد که ناخواسته راهی حبس گردیده و در ادامه به دلیل عدم پشتوانه مالی ماه‌ها و بعضاً برخی سال‌ها در زندان می‌مانند. دریافت اخبار تلخ حاکم در برخی شهرها و روستاها بر آن داشت تا با تشکیل جلسه فوق‌العاده برای حل مصائب خانواده‌هایی که در کنار معضل سیلاب به دلایلی چون بدهی مالی (غیرکلاهبرداری) بستگان آن‌ها گرفتار حبس شده تسهیلات ویژه و فوری قائل شویم.

وی ادامه داد: برای همین منظور با هماهنگی صورت گرفته ضمن مشارکت حداکثری در امر امدادرسانی، نمایندگی ستاد دیه در استان‌های گلستان، مازندران، لرستان، خوزستان و فارس موظف شدند ضمن شناسایی محبوسان واجد شرایط، صرف نظر از قیود مندرج در شیوه‌نامه‌های مربوط به پرداخت تسهیلات نسبت به آزادی محکومان یاد شده اقدام نمایند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور تاکید کرد: درگیری اقارب نسبی و سببی درجه اول این دسته از زندانیان در امر مقابله با بحران ناشی از سیل و همچنین تأیید ستاد مدیریت بحران تنها شروط بهره‌مندی از این امکان تعریف شده‌اند.

صدور دستور تخلیه شهر شیبان

منوچهر ورناصری، فرماندار باوی درخصوص دستور تخلیه شهر شیبان گفت: با توجه به افزایش دبی آب، یکی از سیل‌بند‌های شهر از 2 نقطه شکست و متاسفانه موفق به مهار آن نشدیم.

وی با اشاره به اینکه در حال احداث سیل‌بند در پشت شهر شیبان هستیم، اظهار کرد: اما برای احتیاط و اینکه مشکلی برای مردم پیش نیاید، ترجیح دادیم ریسک نکنیم و منتظر خسارت سیل‌بند دوم نمانیم.

ورناصری اذعان کرد: آب هنوز از شهر فاصله دارد و سیل‌بندی که شکسته شده از شهر فاصله دارد، اما روستا‌های دهستان عنافچه مشکلاتی دارند، بسیاری از این روستا‌ها را تخلیه کرده‌ایم و تعدادی نیز اکنون در محاصره آب هستند.

منوچهر ورناصری تاکید: مدارس و حسینیه‌ها برای اسکان موقت در نظر گرفته شده‌اند. نیرو‌های استانداری البرز نیز به عنوان معین شهرستان باوی در حال کار هستند و در حال مشخص کردن محلی در شهرک رامین هستند که تا امشب یک هزار چادر در این شهرک برپا کنند.

تمرکز 2500 سمن در امدادرسانی به سیل‌زدگان با دستور وزیر ورزش

مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان در ادامه بسیج عمومی ورزشکاران و سمن‌های جوانان برای کمک به سیل زدگان خطاب به محمد مهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و مدیران کل استان‌های وزارت ورزش و جوانان، دستور داد تمام برنامه‌های پیش بینی شده برای ایام هفته جوان با رویکرد حمایت و کمک به مردم سیل زده تنظیم و با جمع‌آوری کمک‌های مردمی و ارسال به مناطق سیل زده و حضور اعضای سازمان‌های مردم نهاد جوانان در این مناطق ضمن همدردی با مردم، اقدامات مناسب را برای ساماندهی اوضاع جاری استان‌های درگیر سیل به عمل آید.

کمک یک میلیون و 420 هزار دلاری سازمان ملل متحد برای امدادرسانی در سیل اخیر



اوگوچی دنیل هماهنگ کننده مقیم ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران گفت: تاکنون سازمان ملل متحد یک میلیون و 420 هزار دلار علاوه بر منابع موجود برای مساعدت فوری و مستمر به منظور تهیه اقلام پزشکی و بهداشتی، آب، تأسیسات بهداشتی، سلامت و سرپناه کمک کرده است.

اوگوچی دنیل تصریح کرد: سازمان ملل متحد با هماهنگی مسئولان ملی و محلی از نواحی تحت تأثیر سیل بازدید می‌کند. این بازدید به منظور ابراز همدردی خود اما از آن مهمتر درک اینکه بیشترین نیازهای ضروری کدام است و کدام استان‌ها به کمک‌های ملل متحد نیاز دارند و همچنین مذاکره با مسئولان درباره چگونگی ارائه کمک‌ها به بهترین شکل انجام می‌شود.

راه‌اندازی گشت‌های هدفمند و تقویت امنیت در مناطق سیل زده



سردار حسن کرمی فرمانده یگان‌های ویژه ناجا از راه اندازی گشت‌های هدفمند در راستای تقویت امنیت مناطق سیل‌زده با بکارگیری موتورهای چهار چرخ خبر داد.

سردار حسن کرمی درباره اقدامات انجام شده توسط یگان های ویژه در مناطق سیل زده گفت: با تلاش‌های شبانه روزی کارکنان یگان ویژه، برقراری امنیت در مناطق سیل زده تقویت شده و روند خدمت رسانی به مردم نیز رو به افزایش است. نیروهای یگان ویژه تا پایان در کنار مردم سیل زده خواهند بود و از هیچ گونه تلاشی در جهت خدمت رسانی به هموطنان دریغ نمی کنند.

فرمانده یگان های ویژه ناجا ادامه داد: یگان ویژه با استفاده از تجهیزات مهندسی همچون دستگاه های مکنده آب، بیل مکانیکی، نانوایی سیار و ... به طور مداوم و شبانه روزی در مناطق سیل زده در حال امدادرسانی است.

خانه های بهداشت آسیب دیده در سیل با کانکس جایگزین می شوند

محمد شریعتی رئیس مرکز مدیریت و توسعه شبکه وزارت بهداشت درباره وضعیت خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت آسیب دیده در مناطق سیل زده گفت: خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت در مناطق سیل زده که آسیب جدی دیده و قابل استفاده نیستند با کانکس جایگزین می شوند و امروز اولین سری کانکس ها برای جایگزینی از اصفهان به سمت لرستان ارسال می شود.

رئیس مرکز مدیریت و توسعه شبکه وزارت بهداشت همچنین افزود: وضعیت خانه های بهداشت و مراکز جامع خدمات سلامت هم به صورت آنلاین رصد شده و هم گزارش ها از وضعیت خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت از دانشگاه های علوم پزشکی دریافت می شود.

2 محموله کمک های هلال احمر کویت وارد ایران شد

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی اعلام کرد: 2 محموله کمک های بشردوستانه هلال احمر کویت به منظور کمک به سیل زدگان کشور، هر کدام به وزن 40 و 35 تُن وارد کشور شد.

از اعلام روز دوشنبه جمعیت هلال احمر، محموله نخست جمعیت هلال احمر کویت که روز جمعه وارد ایران شده به وزن 40 تُن شامل چهار دستگاه پمپ آب، 600 بسته غذایی خانوادگی هر کدام به وزن 23 کیلوگرم شامل برنج، شکر، شیرخشک، روغن خوراکی، ماکارانی، نمک، نخود فرنگی، خرما، کنسرو لوبیا، کنسرو ساردین و عدس است.


دومین محموله کمک های بشردوستانه جمعیت هلال احمر کویت به وزن 35 تُن شامل هزار بسته غذایی خانوار به وزن هر بسته 23 کیلوگرم، 600 بسته غذایی خانوار به وزن هر بسته 10 کیلوگرم و هزار و 200 کیسه برنج برای هر خانوار به وزن 5 کیلوگرم امروز وارد کشور شده است.


همچنین پنج تن اقلام دارویی و پزشکی از سوی کشور کویت برای کمک به سیل زدگان ایران ارسال شده است.


محموله نخست جمعیت هلال احمر کویت تحویل سازمان امداد و نجات شده و محموله دوم نیز در حال طی مراحل ترخیص و تحویل است که مقرر شده این اقلام بعد از نیازسنجی در استان‌های سیل زده توزیع شود.

پرداخت غرامت به دامداران آسیب دیده از سیل آغاز شد

علیرضا رفیعی پور رییس سازمان دامپزشکی کشور در جریان بازدید از مناطق سیل زده در پلدختر از پرداخت غرامت به دامداران خسارت دیده از سیل های اخیر آغاز شده استخبر داد و افزود: وزیر جهاد کشاورزی دستور پرداخت غرامت را صادر نموده و این مبالغ با توجه به ارزیابی میزان خسارت پرداخت می شود.


وی برای اعزام نیروهای واکنش سریع دامپزشکی از پنج منطقه کشور اعلام آمادگی کرد و افزود: اکیپ های عملیاتی دامپزشکی مورد نیاز از سایر استانها به منطقه آسیب دیده لرستان اعزام خواهند شد.


رفیعی پور با بیان اینکه تجهیزات، سم، دارو و سایر نهاده های دامپزشکی مورد نیاز به این منطقه ارسال می شود تصریح کرد: در هر منطقه هرگونه تلفاتی برای دام و طیور اتفاق افتاده، بلافاصله عملیات بهداشتی دامپزشکی در آنجا اجرا شده چرا که هرگونه تعلل در این مورد می تواند بهداشت انسانی را تهدید نماید.


رییس سازمان دامپزشکی کشور هشدار داد: بعد از فروکش کردن این بحران، احتمال شیوع بیماری شاربن در منطقه نیز به دلیل فراهم شدن شرایط زندگی برای باکتری عامل این بیماری وجود دارد.

وی افزود: پیش‌بینی به موقع و عملکرد سریع و گسترده در امر واکسیناسیون، سم پاشی و ضدعفونی مناطق درگیر تلفات دامی و مدیریت بیماری‌های دامی به پیشگیری از بروز بحران و جلوگیری از اشاعه انواع بیماری ها تا این لحظه کمک موثری نموده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها