رئیس سازمان دامپزشکی کشور:

غرامت دامداران خسارت دیده از سیل از امروز پرداخت می‌شود

علیرضا رفیعی‌پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور از پرداخت غرامت به دامداران خسارت دیده از سیل اخیر از امروز دوشنبه خبر داد و گفت: تجهیزات، دارو، سم و سایر نهاده‌های دامپزشکی مورد نیاز به پلدختر ارسال شده است.

غرامت دامداران خسارت دیده از سیل از امروز پرداخت می‌شود
کد خبر: 282809
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ ۱۲:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا رفیعی پور در بازدید از مناطق سیل زده شهرستان پل دختر و روستاهای تخریب شده و بررسی وضعیت آسیب‌های سنگین وارد شده سیل گفت: دستور پرداخت غرامت تولید کنندگان دامداران توسط وزیر جهادکشاورزی صادر شده است.


وی با بیان اینکه سازمان دامپزشکی کشور آمادگی اعزام نیروهای واکنش سریع از پنج منطقه کشور به مناطق سیل زده را دارد، اظهار داشت: در هر منطقه هرگونه تلفاتی برای دام و طیور اتفاق افتاده باشد، به طور سریع عملیات بهداشتی دامپزشکی در آنجا شروع شده است زیرا هرگونه تعلل می تواند بهداشت انسانی را تهدید کند.


رییس سازمان دامپزشکی کشور نسبت به بروز برخی بیماری های دام، طیور و آبزیان هشدار داد و گفت: پس از فروکش کردن این بحران، احتمال شیوع بیماری «شاربن» در مناطق سیل زده به دلیل فراهم شدن شرایط زندگی برای باکتری عامل این بیماری وجود دارد.


به گفته وی، باکتری شاربن در شرایط سخت چندین سال به صورت اسپور یا شکل مقاوم باقی می‌ماند در صورت فراهم شدن شرایط از جمله جابجایی خاک در حوادثی همانند سیل شروع به تکثیر و شیوع بیماری می کند.


وی تصریح کرد: به همین منظور واکسیناسیون علیه بیماری شاربن در استان های درگیر سیل در حال انجام است.


رفیعی پور اعلام کرد: هر جا که امکان دسترسی باشد و به سازمان دامپزشکی اطلاع داده شود، بلافاصله عملیات بهداشتی دام را اجرایی می کنیم.


وی افزود: پیش‌بینی به موقع و عملکرد سریع و گسترده دامپزشکان در امر واکسیناسیون، سم پاشی و ضدعفونی مناطق درگیر تلفات دامی و مدیریت بیماری‌های دامی، به پیشگیری از بروز بحران و جلوگیری از اشاعه انواع بیماری ها تا این لحظه کمک موثری کرده است.


بیماری شاربن یا سیاه زخم شایع ترین بیماری در حیات وحش و گیاهخواران اهلی نظیر گاو، گوسفند، بز، بز کوهی و شتر است که می تواند در اثر تماس با بافت ها یا محصولات جانبی حیوان آلوده و یا تماس مستقیم با اسپور باکتری باسیلوس آنتراسیس تحت شرایط خاصی ایجاد بیماری کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها