کد خبر: 282839
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ ۰۹:۲۰:۰۰
| |

گزارش ویدئویی اعتمادآنلاین از اوباشگری مجازی در فوتبال؛

هواداران فوتبال به دنبال تخریب فرهنگ ایرانی

در نیمه‌نهایی جام حذفی جزیره، برایتون به مصاف منچسترسیتی رفت و در جریان این بازی مدافع سیتی با علیرضا جهانبخش درگیر شد. این اتفاق باعث شد تا شاهد یک بی‌اخلاقی دیگر از طرف ایرانی‌ها در شبکه‌های اجتماعی باشیم.

حجم ویدیو: 6.28M | مدت زمان ویدیو: 00:02:33 دانلود ویدیو
کد خبر: 282839
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ ۰۹:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‎ اوباشگری در فوتبال وارد فضای جدیدی شده و بی‌اخلاقی هواداران از استادیوم‌های ورزشی به فضای مجازی کشیده شده است. با هر اتفاق کوچکی که در زمین بازی رخ می‌دهد؛ هوادارانِ تیم‌ها را به صفحه‌های مجازی ورزشکار مورد نظر می‌کشاند. این اوباش مجازی با ادبیاتی نه‌چندان مؤدبانه به ورزشکار و یا حتی باشگاه حمله می‌کنند و حسابی از خجالتش درمی‌آیند. این پدیده‌ای است که در همه جای دنیا دیده می‌شود و هواداران ایرانی هم از این قاعده مستثنا نیستند.

از حمله به صفحه مسی بعد از جام جهانی 2014 برزیل گرفته تا هجوم به صفحه داور استرالیایی دیدار ایران و عراق در جام ملت‌های 2015 استرالیا و خیلی موارد دیگر نمونه‌های ایرانی این بی‌اخلاقی هستند.

در جدیدترین نمونه هم باید به حمله هواداران ایرانی به صفحه کایل واکر مدافع منچسترسیتی اشاره کرد. در نیمه‌نهایی جام حذفی جزیره، برایتون به مصاف منچسترسیتی رفت و در جریان این بازی مدافع سیتی با علیرضا جهانبخش درگیر شد. اتفاقی که باعث شد تا شاهد یک بی‌اخلاقی دیگر از طرف ایرانی‌ها در شبکه‌های اجتماعی باشیم. ایرانی‌ها با هجوم به صفحه اینستاگرام این بازیکن حسابی از خجالتش درآمدند و ظرف چند ساعت 18 هزار کامنت زیر آخرین پست این بازیکن گذاشتند.

بدون تردید این اتفاق باعث می‌شود تا چهره فرهنگی ایران در بین مردم دیگر کشورها کاملاً منفی و سیاه نمایان شود. از طرف دیگر هم می‌تواند جهانبخش را دچار مشکل کند و چهره او و مردم ایران را بین بازیکنان و هواداران تیم برایتون تخریب کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها