کد خبر: 282888
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ ۱۳:۲۶:۰۰
| |

کدام شهرهای آمریکا اقتصاد بزرگ‌تری دارند؟

حجم تولید ناخالص داخلی لس آنجلس در سال 2015 به تنهایی برابر اندازه اقتصاد عربستان بوده است.

کدام شهرهای آمریکا اقتصاد بزرگ‌تری دارند؟
کد خبر: 282888
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ ۱۳:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| شاید در نگاه اول چنین به نظر برسد که سیلیکن ولی یا وال‌استریت بیش از همه به رشد اقتصادی آمریکا کمک می‌کنند اما در واقع این زادگاه هالیوود یعنی شهر لس انجلساست که بزرگ‌ترین اقتصاد شهری آمریکا محسوب می‌شود.

به گزارش بلومبرگ، آن طور که دفتر تجزیه و تحلیل اقتصادی آمریکا اعلام کرده است لس آنجلس با تولید ناخالص داخلی 656 میلیارد دلاری در سال 2015 اقتصادی به اندازه اقتصاد عربستان بوده است. پس از لس آنجلس، نیویورک که میزبان محله مشهور منهتن است با تولید ناخالص داخلی 629.7 میلیارد دلاری در سال 2015 در رده دوم قرار گرفته است.

شهر هوستون تگزاس نیز پس از لس آنجلس و نیویورک در رده سوم بزرگ‌ترین اقتصادهای شهری آمریکا قرار گرفته است. این سه شهر در مجموع 10 درصد از کل اقتصاد آمریکا را در اختیار داشته‌اند و از هر 10 دلاری که اقتصاد آمریکا تولید می‌کند، یک دلار آن مربوط به یکی از این سه شهر است.

به گفته دفتر آمار بازار کار آمریکا، لس آنجلس بزرگ‌ترین پایگاه تولیدی آمریکا نیز هست و کارخانه‌های این شهر در سال 2017 برای 341 هزار نفر شغل ایجاد و 25 میلیارد دلار دستمزد پرداخته‌اند.

تا پایان سال 2017 پرجمعیت‌ترین شهر آمریکایی نیویورک بوده است که بدون در نظر گرفتن جمعیت حومه آن حدود هشت میلیون و 623 هزار شهروند در آن زندگی می‌کرده‌اند. لس آنجلس، شیکاگو، هوستون و فونیکس نیز به ترتیب در رده‌های دوم تا پنجم پرجمعیت‌ترین شهرهای آمریکایی قرار گرفته‌اند.

از منظر ایالتی نیز ایالت کالیفرنیا کماکان بزرگ‌ترین اقتصاد ایالتی در آمریکا است. تولیدات اقتصادی کالیفرنیا در حال حاضر تنها کمتر از خود آمریکا، چین، ژاپن و آلمان است. این ایالت 12 درصد جمعیت آمریکا را دارد، اما بین سال‌های 2012 تا 2017 نقشی 16 درصدی از کل اشتغالزایی در آمریکا داشته است. در همین دوره زمانی سهم این ایالت از اقتصاد ملی آمریکا به 14.2 درصد افزایش یافته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها