کشتی گیر مازندرانی به دنبال تابعیت جدید/ سریال مهاجرت کشتی‌گیران ادامه می‌یابد؟

به دنبال انتخاب علیرضا کریمی به عنوان نماینده وزن 92 کیلوگرم ایران در رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا که اعتراض ابراهیمی و مسئولان کشتی مازندران را به دنبال داشت، این کشتی‌گیر بدنبال جلب رضایت و اخذ تابعیت کشور دیگری است.

کشتی گیر مازندرانی به دنبال تابعیت جدید/ سریال مهاجرت کشتی‌گیران ادامه می‌یابد؟
کد خبر: 282913
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ ۱۴:۲۴:۲۹

اعتمادآنلاین| ‌ مجتبی ابراهیمی، مربی و برادر محمدجواد ابراهیمی با اشاره به اعلام لیست نهایی تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا، اظهار کرد: علی‌رغم حق‌خوری صورت گرفته و تمامی اعتراضات، کادر فنی تیم ملی و فدراسیون کشتی بر موضع خود اصرار و بدون هیچ دلیل موجهی اقدام به انتخاب علیرضا کریمی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا کرده‌اند. این در حالی است که سرمربی تیم ملی بارها تاکید کرده بود انتخاب نفرات تیم ملی بر اساس حضور آن‌ها در یکی از جام‌های تختی، دانکلوف بلغارستان و یا جام جهانی خواهد بود اما کریمی در هیچ کدام از این رویدادها کشتی نگرفت اما به عنوان نماینده ایران در قهرمانی آسیا انتخاب شد.

وی افزود: مگر عمر قهرمانی برادرم چقدر است که هر سال با او این‌طور برخورد می‌کنند؟ محمد جواد 17 ساله بود در مسابقات قهرمانی کشور بزرگسالان و پس از کسب طلای جوانان جهان علیرضا کریمی را ده بر صفر برد، احسان امینی، محمدحسین محمدیان و احسان لشگری را هم برد اما در آخر کریمی که نفر ششم شده بود را به جام جهانی بردند. سال پیش هم که همه دیدند چطور او را کنار گذاشتند و کریمی را به رقابت‌های جهانی بردند. اما امسال دیگر چرا؟ هر جا که گفتند از رقابت‌های استانی تا کشوری کشتی گرفت اما در آخر قانون را زیر پا می‌گذارند و کشتی‌گیری را که در پر قو خوابانده‌اند به مسابقات می‌برند.

ابراهیمی در پاسخ به این سوال که بنا به گفته دبیر فدراسیون اگر اصل بر اعتراضی هم باشد این ارشک محبی است که باید اعتراض کند چرا که در جام تختی با شکست ابراهیمی قهرمان شده است، گفت: ما هم این حرف را قبول داریم. اگر محبی را انتخاب می‌کردند هیچ اعتراضی نداشتیم اما چرا باید کریمی که در هیچ جا کشتی نگرفته انتخاب شود؟ حرف ما این است که کشتی‌گیر منتخب بر اساس کشتی انتخابی مشخص شود.

وی خاطرنشان کرد: 6 سال است در قبال این حق خوری‌ها سکوت کرده‌ایم و این وضعیت کماکان ادامه دارد. محمد جواد دیگر از این وضعیت خسته شده و تصمیم خود را برای حضور در کشور دیگر گرفته است. وقتی در ایران کسی او را نمی‌بیند و براحتی حقش ضایع می‌شود ماندن و جنگیدن فایده‌ای ندارد. از فدراسیون کشتی می‌خواهیم نسبت به صدور رضایتنامه محمد جواد برای اینکه بتواند برای کشور دیگری کشتی بگیرد اقدام کند. چند کشور ازجمله آذربایجان، ارمنستان و آلمان به او پیشنهاد داده‌اند و علی‌رغم میل باطنی وقتی می‌بینیم قرار نیست حق و انصاف رعایت شود بهتر است برای کشور دیگری کشتی بگیرد.

برادر محمد جواد ابراهیمی در پایان گفت: فردا (سه‌شنبه) به فدراسیون کشتی می‌رویم تا تکلیف این موضوع را روشن کنیم و درخواست گرفتن رضایتنامه را بدهیم.

این در حالی است که رضا لایق دبیر فدراسیون کشتی صبح امروز (دوشنبه) تاکید کرد فدراسیون کشتی به هیچ وجه به هیچ کشتی‌گیری برای قبول تابعیت کشور دیگر رضایتنامه نداده و نخواهد داد.

محمد جواد ابراهیمی مدال‌های طلای جوانان جهان و برنز بزرگسالان آسیا را در کارنامه خود دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها