کد خبر: 282975
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ ۲۰:۰۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای بین‌الملل/ ۱۹ فروردین‌ماه ۱۳۹۸

از اضافه شدن سپاه پاسداران به لیست سازمان‌های تروریستی از سوی دولت آمریکا تا تمدید تحریم‌ها علیه مسئولان ایرانی توسط اتحادیه اروپا

اضافه کردن سپاه پاسداران به لیست سازمان‌های تروریستی، تمدید تحریم‌ها علیه مسئولان ایرانی از سوی شورای اتحادیه اروپا و اعزام «مجید تحت روانچی» به نیویورک به عنوان نماینده دائم ایران در سازمان ملل مهم‌ترین خبرهای حوزه بین‌الملل هستند.

از اضافه شدن سپاه پاسداران به لیست سازمان‌های تروریستی از سوی دولت آمریکا تا تمدید تحریم‌ها علیه مسئولان ایرانی توسط اتحادیه اروپا
کد خبر: 282975
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ ۲۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| کاخ سفید رسماً برنامه خود را برای اضافه کردن سپاه پاسداران به فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» اعلام کرد. این اولین بار است که کاخ سفید نیروهای مسلح رسمی یک کشور خارجی را به عنوان «سازمان تروریستی» معرفی می‌کند و کنگره آمریکا طبق قانون، یک هفته فرصت دارد این تصمیم را تایید یا رد کند.

***

شورای اتحادیه اروپا روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد تحریم‌های اعمال‌شده علیه برخی شهروندان و مسئولان ایرانی را تا 13 آوریل 2020 تمدید می‌کند. بر اساس این گزارش، این تحریم‌ها علیه 82 شهروند ایرانی از جمله برخی قضات، دادستان‌ها، اعضای سپاه پاسداران، افسران ارشد پلیس و زندانبانان و یک واحد پلیس سایبری ایران است.

***

شبکه تلویزیونی اسکای‌نیوزعربی گزارش داد واحد‌های ارتش ملی لیبی که تحت هدایت خلیفه حفتر هستند، قلمروی فرودگاه بین‌المللی طرابلس را ترک کردند. بنابر گزارش این رسانه، این مکان استراتژیک در حال حاضر تحت کنترل نیرو‌های وفادار به دولت وفاق ملی است.

***

شنیده‌های حاکی از آن است که «مجید تخت‌روانچی» معاون سیاسی دفتر رییس‌جمهور به‌زودی به عنوان سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد عازم نیویورک می‌شود.

***

بر اساس یک نظرسنجی مشخص شد که سوسیالیست‌های اسپانیا می‌توانند در انتخابات پارلمانی 28 آوریل سال جاری میلادی پیروزی را از آن خود کنند.

***

اهالی حومه دیرالزور سوریه که تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک است، در اعتراض به اقدامات نیروهای امنیتی این گروه دست به تظاهرات زدند.

***

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها