کد خبر: 282983
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

گزارش اعتمادآنلاین از انتخابات رژیم صهیونیستی

نتانیاهو یا گانتس؛ کدام‌یک سکان اسرائیل را به دست می‌گیرند؟

اسرائیلی‌ها هفت ماه پیش از موعد مقرر  پای صندوق‌های رای می‌روند تا یکی از جنجالی‌ترین دوره‌های نخست‌وزیری رژیم خود را به پایان برسانند.

نتانیاهو یا گانتس؛ کدام‌یک سکان اسرائیل را به دست می‌گیرند؟
کد خبر: 282983
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| اسرائیلی‌ها هفت ماه پیش از موعد مقرر پای صندوق‌های رأی می‌روند تا این رژیم یکی از جنجالی‌ترین دوره‌های نخست‌وزیری خود را به پایان برساند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، نتانیاهو در حالی با انحلال کنست خواستار برگزاری انتخابات زودرس شد که اصلا تصور نمی‌کرد محبوبیتش ناگهان به این سطح از افول برسد.

به اعتقاد کارشناسان اسرائیلی امروز نتانیاهو در بدترین شرایط به زمان برگزاری انتخابات رسیده است. این امر به حدی جدی است که روزنامه یدیعوت احارانوت در شماره امروز (سه‌شنبه) خود نیم تای بالا و پایین صفحه اول خود را با عکس‌های نتانیاهو و گانتس به شکل متقارن منتشر کرده و از خوانندگان خود خواسته است که به هر شکلی که مایل هستند این صفحه را در دست بگیرند.

انتخابات اسرائیل امروز در میان شدیدترین تدابیر امنیتی و نظامی برگزار می‌شود.

صهیونیست‌ها در حالی به دنبال برگزیدن نمایندگان بیست‌ویکمین دوره کنست هستند که این انتخابات به طور حتم تحت تاثیر دست‌کم 10 پرونده بزرگ و بغرنج خواهد بود، پرونده‌هایی که نه تنها قادرند کابینه بعدی این رژیم را سرنگون کنند، بلکه مسئله ادامه بقای این رژیم را هم تحت الشعاع خود قرار خواهند داد.

به تعبیر شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی، با وجود آنکه نتانیاهو گاوهای مقدس بسیاری را برای جان سالم به در بردن از این پرونده‌ها و هموار کردن راه خود سر برید، اما نتوانست از مشکلات آن جان سالم به در ببرد.

یکی از مهم‌ترین پرونده‌ها مسئله سرنوشت نوارغزه است. حزب‌الله و سوریه نیز در شمال فلسطین اشغالی به دردسری بزرگ برای این رژیم تبدیل شده است. علاوه بر آن، جولان و قدس هم امروز به پرونده‌هایی تبدیل شدند که به شدت می‌توانند بر نتایج انتخابات تاثیرگذار باشند و همین مسئله باعث شد تا اکثر نامزدهای انتخابات کنست در مورد نحوه تعامل با آنها اختلاف نظر داشته باشند.

در مقابل تقریبا تمامی رهبران ائتلاف‌ها و لیست‌های انتخاباتی بر پرونده‌هایی همچون ایران، مبارزه با فساد و از آن مهم‌تر یک دست ماندن ساختار یهودی در رژیم صهیونیستی و نیز تامین زندگی مرفه برای آنها اتفاق نظر داشته و آن را حتی مقدم‌تر از پرونده‌های سیاست خارجی و دفاعی رژیم صهیونیستی قرار داده‌اند.

بر اساس آمار منتشرشده در رسانه‌های اسرائیلی 6 میلیون نفر واجد شرایط رأی دادن هستند و 11 هزار حوزه رأی‌گیری برای آنها اختصاص داده شده است. این انتخابات در ساعت 7 صبح به وقت محلی آغاز و تا ساعت 22 ادامه پیدا می‌کند.

به اعتقاد کارشناسان گرچه رقیب اصلی نتانیاهو، یک ژنرال است اما شکست او در این انتخابات می‌تواند تاثیرات بسزایی را در نحوه تعامل تل آویو با نوار غزه در جنوب و سوریه و لبنان در شمال فلسطین اشغالی به همراه داشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها