کد خبر: 283048
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ ۰۹:۳۲:۱۵
| |

با رأی نمایندگان؛

تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری ماشین‌سازی تبریز کلید خورد

نمایندگان مجلس با نحوه واگذاری شرکت ماشین سازی تبریز و املاک مربوطه و همچنین شرکت آذر چلیک توسط سازمان خصوصی سازی موافقت کردند.

تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری ماشین‌سازی تبریز کلید خورد
کد خبر: 283048
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ ۰۹:۳۲:۱۵

اعتمادآنلاین| نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 20 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی با تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری شرکت ماشین‌سازی تبریز و املاک مربوطه و همچنین شرکت آذرچلیک توسط سازمان خصوصی سازی با 132 رأی موافق، 21 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 207 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بر اساس این گزارش زهرا سعیدی مبارکه گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص این تحقیق و تفحص را به شرح زیر قرائت کرد:

با احترام، بازگشت به نامه شماره 53472/4 مورخ 2 مهر 1397 در خصوص تقاضای تعدادی از نمایندگان محترم (مذکور در ذیل گزارش) برای "تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری شرکت ماشین سازی تبریز و املاک مربوطه و همچنین شرکت آذر چلیک توسط سازمان خصوصی سازی" به استحضار می رساند:

در اجرای ماده (212) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، ابتدائا اطلاعات واصله از دستگاه های اجرایی در مورخ 5 آذر 1397 در اختیار متقاضیان تحقیق و تفحص قرار گرفت و نظر به اظهارات مورخ 13 آذر 1397 متقاضیان، مبنی بر عدم کفایت اطلاعات ارائه شده کمیسیون، موضوع در جلسه رسمی مورخ 2 دی 1397 کمیسیون با حضور (21) نفر از نمایندگان عضو کمیسیون و متقاضیان تحقیق و تفحص مطرح و پس از استماع نظرات طرفین، ضرورت انجام تحقیق و تفحص مذکور در محورهای ذیل به تصویب رسید.

محورهای تحقیق و تفحص:

بررسی نحوه تامین مالی خریدار و همچنین بررسی تعهدات خریدار در حین و پس از واگذاری.
بررسی نحوه ارزیابی، قیمت گذاری و واگذاری.
بررسی چگونگی احراز صلاحیت و اهلیت خریدار.
بررسی نحوه اجرای قانون در خصوص نگهداری کارکنان شرکت.
بررسی قوانین و مقررات در خصوص ثبت سفارش ها، واردات و صادرات شرکت.
بررسی چگونگی و نحوه تخصیص ارز به شرکت و تعهدات بانکی.


براساس این گزارش سیدکاظم دلخوش اباتری در جریان بررسی این تحقیق و تفحص در تذکری گفت: مجلس روز گذشته تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی را بررسی کرد که موضوع تحقیق و تفحص از ماشین‌سازی تبریز نیز در ذیل طرح جامع و عام تحقیق و تفحص روز گذشته قابل بررسی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر تحقیق و تفحص هزینه بالایی برای مجلس دارد، افزود: ما نیز یک مورد تحقیق و تفحص‌ داشتیم که با ادغام آن با تحقیق و تفحص عام موافقت کردیم بنابراین تحقیق و تفحص ماشین‌سازی تبریز نیز باید با تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی سازی ادغام شود.

مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: در نشست علنی امروز درباره تحقیق و تفحص ماشین‌سازی تبریز رأی‌گیری می‌شود و پس از تصویب با تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان خصوصی سازی ادغام می‌شود.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها