کد خبر: 283090
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ ۱۱:۱۰:۰۰
| |

عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

اقدام ترامپ علیه سپاه غیرقانونی و غیرحقوقی است/ امضای ترامپ باید در کنگره آمریکا تصویب شود/ احتمالا خواسته ترامپ در کنگره تصویب نمی‌‌شود/ خواسته ترامپ رویارویی نظامی است/ ایران باید هوشمندی و تدابیر جدیدی اتخاذ کند/ تروریستی اعلام کردن سپاه 24 ساعت قبل از

عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به تروریستی اعلام کردن سپاه از طرف رییس‌جمهور آمریکا گفت: این حرکت را 24 ساعت قبل از آغاز انتخابات اسرائیل می‌توان در چارچوب پیشبرد برنامه‌های نتانیاهو و تقویت موقعیت او در انتخابات امروز اسراییل تلقی کرد.

اقدام ترامپ علیه سپاه غیرقانونی و غیرحقوقی است/ امضای ترامپ باید در کنگره آمریکا تصویب شود/ احتمالا خواسته ترامپ در کنگره تصویب نمی‌‌شود/ خواسته ترامپ رویارویی نظامی است/ ایران باید هوشمندی و تدابیر جدیدی اتخاذ کند/ تروریستی اعلام کردن سپاه 24 ساعت قبل از
کد خبر: 283090
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ ۱۱:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با « اعتمادآنلاین » با اشاره به امضای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران از طرف رییس‌جمهور آمریکا بیان کرد: این یک اتفاق خیلی عجیب است و عجیب‌تر و مهمتر نادیده گرفتن معاهده جهانی بود.

او در ادامه افزود: تروریستی خواندن ارتش رسمی یک دولت کاملا خارج از همه مستندات حقوقی است. به نظر می‌رسد که ترامپ در مجموع به هیچ چارچوب بین‌المللی و حقوق بین‌المللی پایبند نیست.

ناصری با اشاره به تبعات این کار در صورت هوشیار نبودن دولت ایران بیان کرد: من ضمن خطا شمردن و غیرحقوقی و غیرقانونی دانستن عمل دولت آمریکا معتقد هستم حتما باید هوشمندی‌‌ها و تدابیر جدیدی اتخاذ شود که خدایی‌نکرده آن خواسته ترامپ که احتمالا حرکت به سوی درگیری نظامی است، محقق نشود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره احتمال اجرایی شدن این اقدام ترامپ علیه سپاه گفت: ضمن اینکه باید توجه داشت که این امضای ترامپ نهایتا با تصویب و یا عدم تصویب کنگره آمریکا نهایی می‌شود، این فعلا اعلامی است که رییس‌جمهوری آمریکا کرده و قانونی شدن آن از نظر دولت امریکا بعد از تصویب در کنگره مشخص می‌شود.

ناصری در ادامه تاکید کرد: احتمال می‌دهم که چنین چیزی در کنگره تصویب نمی‌شود، اما به هر صورت ترامپ تلاش کرده تا یک فضای روانی ایجاد کند.

او درباره دلیل ایجاد این فضای روانی عنوان کرد: حتی می‌توان این حرکت را 24 ساعت قبل از آغاز انتخابات اسرائیل در چارچوب پیشبرد برنامه‌های نتانیاهو و تقویت موقعیت او در انتخابات امروز اسرائیل تلقی کرد.

این فعال سیاسی درباره تبعات اجرایی شدن تصمیم ترامپ در صورت رای آوردن در کنگره آمریکا بیان کرد: اگر این موضوع از طرف دولت آمریکا جدی تلقی شود، یک نوع اعلام آمادگی برای برخورد نظامی و درگیری نظامی خواهد بود. چون اگر کنگره آن را تصویب کند به این معناست که ارتش تروریستی در هر کجای جهان می‌تواند مورد ضربه نیروهای آمریکایی قرار گیرد. متقابلا هم همین کار از طرف ایران می‌تواند صورت گیرد، این یعنی خطر رویارویی و جنگ.

ناصری همچنین درباره وضعیتی که احتمال دارد این حرکت در داخل ایران به وجود بیاورد، عنوان کرد: از نظر داخلی، معتقدم اگر قرار باشد این موضوع اجرایی و به آن دامن زده شود و حرکت‌هایی صورت بگیرد، حتما در شرایط تحریم و در موقعیت نسبتا ضعیف اقتصادی ایران (با توجه به بحران اخیر سیل) تاثیر عمیق و قابل توجهی را بر روند اقتصادی، افزایش قیمت‌ها و نگرانی‌های اجتماعی مردم در حوزه اقتصادی ایجاد می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها