کد خبر: 283169
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ ۱۲:۱۴:۱۵
| |

ویزای رایگان عراق الزامی است

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور گفت:با توجه به رایگان شدن صدور ویزا جهت اتباع دو کشور سفر به کشور عراق برای اتباع ایران همچنان مستلزم دریافت ویزا است.

ویزای رایگان عراق الزامی است
کد خبر: 283169
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ ۱۲:۱۴:۱۵

اعتمادآنلاین| ‌ شهریار حیدری مدیرکل امور مرزی وزارت کشور با اشاره به توافقات انجام گرفته با دولت جمهوری عراق در خصوص رایگان شدن صدور ویزا جهت اتباع دو کشور، اظهار داشت: سفر به کشور عراق برای اتباع ایران همچنان مستلزم دریافت ویزا است.

وی با اشاره به تعدادی از هموطنان که بدون دریافت ویزا جهت سفر به کشور عراق به مرزهای زمینی مراجعه می کنند، خاطرنشان ساخت: برای سفر به کشور عراق دریافت ویزا الزامی است.

امضاء تفاهم نامه بین ایران و عراق در خصوص ایجاد و ساماندهی گذرگاههای رسمی

حیدری و رئیس کارگروه مرزهای رسمی وزارت کشور و کاظم محمد بریسم العقابی رئیس هیات گذرگاه‌های مرزی جمهوری عراق در زمینه ایجاد و ساماندهی گذرگاه‌های رسمی بین ایران و عراق مطابق توافقات و تعهدات دوجانبه، توافقنامه امضاء کردند.

این توافقات در چارچوب روابط دوستانه و رو به گسترش و همچنین به منظور تسهیل و تسریع در توسعه مبادلات تجاری و مسافری در مرزهای مشترک و پیرو توافقات راهبردی دو کشور در خلال سفر هیات عالیرتبه عراقی به ریاست عادل عبدالمهدی نخست وزیر جمهوری عراق در 17 فروردین صورت گرفت.

براساس گزارش پایگاه خبری وزارت کشور، توافقات انجام شده در این تفاهم نامه؛ راه اندازی مرز خسروی برای مسافرین، زائرین و ترانزیت _ رسمی شدن مرز سومار _ رسمی شدن مرزهای شوشمی و شیخ صله در استان کرمانشاه_ پیگیری راه اندازی مرز تیله کوه در استان کرمانشاه _ راه اندازی مرز چیلات و چنگوله در مرز ایلام _ رسمی شدن مرز سیرابند در استان کردستان _ رسمی شدن مرز کیله در استان آذربایجان غربی را شامل می شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها