کد خبر: 283170
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ ۱۲:۱۶:۰۳
| |

سازمان ملل:

30 مسلمان روهینگیا توسط نظامیان میانمار کشته شدند

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل گزارش داد که ارتش میانمار در حملات جدید نظامی خود علیه مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین این کشور‌، حداقل 30 نفر از این اقلیت مذهبی را قربانی اهداف نژادپرستانه خود کرده است.

30 مسلمان روهینگیا توسط نظامیان میانمار کشته شدند
کد خبر: 283170
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ ۱۲:۱۶:۰۳

اعتمادآنلاین| شبکه اس‌بی‌اس استرالیا به نقل از جدیدترین گزارش این نهاد بین‌المللی اعلام کرد که احتمالا ده‌ها نفر از شهروندان اقلیت روهینگیا قربانی حملات هوایی نظامیان میانمار شده‌اند.


طبق این گزارش نظامیان میانماری هفته گذشته توسط بالگرد به بخش‌هایی از روستاهای محل سکونت روهینگیایی‌ها حمله کردند و تعداد زیادی از ساکنان این مناطق را هدف قرار دادند؛ دولت میانمار آمار قربانیان را شش نفر اعلام کرد.


ارتش میانمار در آگوست 2017 میلادی نیز به طور سیستماتیک یک جنگ تمارعیار را علیه اقلیت روهینگیا در ایالت راخین این کشور آغاز کرد که بر اساس گزارش نهادهای حقوق بشری در اثر این جنگ گسترده بیش از 10 هزار تن از روهینگیایی‌ها کشته و افزون بر 750 هزار تن دیگر از خانه هایشان آواره شدند و به کشور بنگلادش در همسایگی میانمار پناه بردند.


گزارشگران سازمان ملل رهبران و فرماندهان ارشد نظامی در میانمار را متهم به پاکسازی نژادی کرده‌اند.


«رایوینا شمداسانی » سخنگوی دفتر کمیسیاری عالی حقوق بشر سازمان ملل در ژنو گفت که ما گزارش‌هایی دریافت کرده‌ایم که تعداد قربانیان حمله جدید نظامیان میانماری را بیش از شش قربانی دانسته و احتمالا 30 تن در این حملات کشته شده‌اند.


وی تاکید کرد اگر چه دولت میانمار اعلام کرده که نظامیان این کشور حملات خود را علیه ارتش آرکان یا «شبه نظامیان روهینگیایی» انجام داده اما این جنگ تاکنون سبب بی‌خانمان شدن 20 هزار تن از این اقلیت مذهبی شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها