آتیلا حجازی:

استقلال هوادار «لات» و بی‌شخصیت نمی‌خواهد

آتیلا حجازی، بازیکن و مربی پیشین استقلال با انتقاد از برخی رفتارهای هواداران گفت که استقلال هوادار لات و بی‌شخصیت نمی‌خواهد.

استقلال هوادار «لات» و بی‌شخصیت نمی‌خواهد
کد خبر: 283238
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ ۱۴:۲۳:۰۱

اعتمادآنلاین| ‎ آتیلا حجازی درباره پیروزی دو بر یک استقلال برابر الهلال عربستان در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا، اظهار داشت: استقلال در این دیدار منطقی بازی کرد. این حرف را به خاطر نتیجه‌ای که گرفت، نمی‌زنم. اگر استقلال به حریف فضا می‌داد، دچار مشکل می‌شد. بازیکنان لایه‌های دفاعی را به خوبی پوشش داده و اجازه نفوذ به الهلال را ندادند. حریف در جریان نود دقیقه تنها دو، سه موقعیت بیشتر نداشت و گلی که به ثمر رساند، روی اشتباه فردی بازیکن ما بود.

وی با بیان اینکه استقلال در ضد حملات خوب کار کرد افزود: اگر چه استقلال روی دو ضربه ایستگاهی به گل رسید، اما وقتی مقابل تیم‌های قدرتمند قرار می‌گیرید، ضربات ایستگاهی و شوت به دروازه نقش مهمی پیدا می‌کنند. استقلال در مجموع از لحاظ ساختار دفاعی خوب کار کرد و موقعیت آنچنانی به الهلال نداد تا یکی از قوی‌ترین تیم‌های آسیا را شکست دهد.

برخی از هواداران حزب باد هستند


مربی و بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال با اشاره به اتفاقات اخیر آبی‌پوشان تصریح کرد: روی سخنم با بادمجان دور قاب‌چین‌هایی است که با یک برد نظرشان عوض می‌شود. وقتی تیم نتیجه نمی‌گیرد، مربی بد شده، دستیاران بی‌دانش و مدیریت و بازیکنان بی‌غیرت می‌شوند. اگر استقلال به برد مهمی دست پیدا کند، سر و کله آقایان پیدا می‌شود و شفر را بهترین مربی و کمک‌هایش را با دانش و بازیکنان را غیرت خطاب می‌کنند. متأسفانه برخی‌ها به اسم هوادار حزب باد هستند.

چرا شفر را با یک شکست، پیرمرد و ترسو می‌کنید؟


حجازی ادامه داد: روی سخنم با هواداران استقلال است. اگر هوادارید، تحت هر شرایطی باید هوادار بمانید. اگر استقلال به پرسپولیس می‌بازد، باید باز هم هوادار باشید. چرا باید با یک شکست انواع و اقسام توهین‌ها به بازیکنان و خانواده‌های‌شان شود؟ چرا یک روز شفر مربی خوبی است، یک روز بد؟ شفر با استقلال خوب نتیجه گرفته و از نظر من تیم هنوز در کورس برای قهرمانی است. به جای اینکه هوادار باشیم و به تیم و بازیکنان روحیه بدهیم، فقط آنها را می‌کوبیم، مربیان استقلال را بی‌دانش و شفر را پیرمرد ترسو خطاب می‌کنند. با یک پیروزی، همه چیز برای آنها عالی می‌شود. در این میان، یکسری رسانه‌ها نیز به اتفاقات دامن می‌زنند تا هواداران تحت تأثیر قرار بگیرند.

هوادار 17 ساله نباید درباره استقلال نظر بدهد


بازیکن و مربی پیشین تیم فوتبال استقلال گفت: ما به عنوان هوادار، باید همه جوره از تیم حمایت کنیم. استقلال و ذوب‌آهن شب گذشته نماینده ایران بودند و امیدوارم امشب پرسپولیس دیگر نماینده کشورمان نتیجه خوبی کسب کند. کُری‌خوانی بین هواداران استقلال و پرسپولیس جزو قشنگی‌های فوتبال است. متأسفانه هوادارانی که این روزها به بازیکنان، مربیان و مدیریت توهین می‌کنند، بچه‌هایی هستند که فاصله سنی‌شان بین 17 تا 22 سال است. اینها نباید درباره فوتبال نظر بدهند، افرادی که قدیمی‌ هستند و سال‌ها به ورزشگاه می‌روند حق اظهارنظر دارند. یکسری‌ها احساسی صحبت می‌کنند و نباید تیم را بکوبند. این بازیکنان همان‌هایی هستند که در مواقعی مدیون‌شان بودیم. فرشید اسماعیلی، فرشید باقری و مهدی رحمتی که این همه از آنها انتقاد می‌شود، کسانی بودند که در مقطعی به داد استقلال رسیدند. بهتر است نمک‌نشناس نباشیم و احترام بازیکنان را حفظ کنیم.

مجیدی هم با استقلال نتیجه نگیرد، فحش می‌خورد


حجازی با انتقاد از رفتار برخی از هواداران گفت: در استقلال نتیجه بگیرید، محبوب می‌شوید و در غیر این صورت منفور هستید. اصلا رسم درستی نیست. فرهاد مجیدی فرد محبوبی بین استقلالی‌هاست، اما اگر سرمربی شود و سه بازی نتیجه نگیرد، کل استادیوم به او فحاشی می‌کنند. اگر استقلال و مجیدی را دوست دارید، در صورت عدم کسب نتیجه به صورت محترمانه انتقادها را به گوشش برسانید، نه اینکه به خانواده‌اش توهین کنید. مهدی رحمتی در هشتاد درصد بازی‌های استقلال عملکرد خوبی داشته و قطعا ایرادهایی هم بوده که برای هر بازیکنی وجود دارد. چرا باید کاسه کوزه‌ها را سر یک نفر بشکنیم؟ این کار، اوج بی‌انصافی است.

چرا هواداران استقلال نمک‌نشناس هستند؟

وی خاطرنشان کرد: با هیچ بازیکن و مربی در استقلال ارتباط ندارم که بگویم اینها دوستان من هستند و نفعی می‌برم. به عنوان هوادار می‌گویم فرشید اسماعیلی بچگی کرد و در دربی بزرگ پنالتی را چیپ زد. من هم می‌دانم که اگر پنالتی گل می‌شد، استقلال تیم پرسپولیس را می‌برد، اما الان باید اسماعیلی را داغان و له کنیم؟ اسماعیلی همانی نبود که در دربی آن گل زیبا را زد و همه هورا کشیدند؟ رحمتی چند سال است برای استقلال دروازه‌بانی کرده و تیم را نجات داده است؟ چرا هواداران نمک نشناس هستند؟ آیا نمی‌دانند با این کارها، دشمن شاد‌کن می‌شوند؟

استقلال هوادار لات و بی‌شخصیت نمی‌خواهد


حجازی با اشاره به شعارهایی که زمان پدرش در استقلال داده شد، گفت: هجمه‌هایی که از سال 86 برای پدرم ایجاد کردند، شامل همه هواداران نبود، اما یکسری از تماشاگران علیه مرحوم پورحیدری، پرویز مظلومی و دیگر مربیان شعار دادند. چرا هر کسی به استقلال می‌آید، فحش می‌خورد؟ این چه رسمی است؟ مگر نمی‌گوییم استقلال باشگاه بزرگی در ایران است و شخصیت‌های بزرگی طرفدار این تیم هستند؟ پس این رفتارها چه معنایی دارد؟ استقلال هوادار لات و بی‌شخصیت نمی‌خواهد که با یک شکست فحاشی کند. استقلال صد سال دیگر این هوادار را نمی‌خواهد. آقایان! از اطراف تیم دور شوید. اگر دنبال منفعت هستید، بگویید.

از خیلی از داستان‌ها دلگیرم


بازیکن و مربی پیشین استقلال عنوان کرد: گالاتاسرای و فنرباغچه مثل استقلال و پرسپولیس هستند، اما این بازی قابل مقایسه با دربی ایران نیست و همه چیز مثل کُشت و کشتار می‌ماند. تیم فنرباغچه سیزدهم جدول لیگ ترکیه است، اما آیا هوادارانش بد و بیراه می‌گویند؟ آنها همه جوره پای تیم‌شان هستند. این کار یعنی هواداری. از خیلی از داستان‌ها در استقلال دلگیرم و این دلگیری برای امروز و دیروز نیست، برای سالیان سال است. امروز همه در صفحه شخصی‌شان استوری گذاشته و به استقلال اشاره می‌کنند. شما همانی هستی که بدترین الفاظ را درباره کادر فنی و بازیکنان گفتی. اگر اعتراضی داری، می‌توانی فنی اعتراض کنی، نه اینکه شخصیت یک نفر را زیر سؤال ببری. همه می دانیم که اگر نقد نباشد، پیشرفت نیست، اما فوتبال روز خوب و بد دارد.

استقلال هنوز هم شانس قهرمانی دارد


حجازی گفت: از هواداران استقلال می‌خواهم حزب باد نباشند. امیدوارم استقلال پس از پیروزی برابر الهلال به مسیر خوبش بازگردد. هنوز اعتقاد دارم که این تیم در لیگ برتر شانس قهرمانی دارد و اگر همه بازی‌هایش را با برد پشت سر بگذارد، قهرمانی دور از دسترس نیست. امیدوارم با حمایت هواداران واقعی، این اتفاق بیفتد. به امیرحسین فتحی مدیرعامل، سایر مدیران، کادر فنی و بازیکنان استقلال هم خسته نباشید می‌گویم.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها