کد خبر: 283267
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ ۱۴:۵۶:۰۰
| |

دبیر انجمن قطعه‌سازان:

تضعیف قطعه‌سازی ضربه سنگینی به اقتصاد کشور وارد می‌کند/ اهمیت قطعه‌سازی هنوز برای برخی مدیران مشخص نیست

بهنیا دبیر انجمن قطعه‌سازان عنوان کرد: اگر صنعت قطعه‌سازی تضعیف شود ضربه سنگین و جبران ناپذیری به اقتصاد کشور وارد خواهد شد.

تضعیف قطعه‌سازی ضربه سنگینی به اقتصاد کشور وارد می‌کند/ اهمیت قطعه‌سازی هنوز برای برخی مدیران مشخص نیست
کد خبر: 283267
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ ۱۴:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| در گردهمایی بزرگ قطعه‌سازان کشور که در هتل المپیک تهران در حال برگزاری است بهنیا دبیر انجمن قطعه‌سازان گفت: حضور وزیر صمت، قائم مقام بانک مرکزی، رئیس کمیسیون صنایع مجلس و مدیران عامل ایران خودرو و سایپا نشان از اهمیت این صنعت و بخش قطعه‌سازی در کشور دارند.

وی ادامه داد: ا19.5 درصد ارزش افزوده صنایع ایران قطعه‌سازی و خودرو سازی است و 30 درصد از تولید ناخالص ملی و 12 درصد از اشتغال صنعتی مربوط به این بخش است اهمیت این صنعت چنان است که آمریکا در اولین تحریم خود این صنعت را نشانه گرفت هر چند هنوز برخی از مسئولین داخلی متوجه اهمیت آن نشدند.

بهنیا با بیان اینکه اگر این صنعت تضعیف شود ضربه سنگین و جبران ناپذیری به اقتصاد کشور وارد خواهد شد، گفت: رهبر انقلاب با توجه به وضعیت کشور و شرایط حاکم هوشمندانه امسال را سال رونق تولید نامگذاری کردند و امیدواریم مدیران اجرایی نیز توجه کنند.

فرهاد بهنیا با اشاره به پرداخت تسهیلات در روزهای آخر سال 97 گفت: جا دارد از بانک مرکزی و مدیران وزارت صمت بابت پرداخت بخشی از مصوبه دولت تشکر کنم همگی شاهد بودند که با تزریق این مبلغ چگونه تولید خودرو افزایش پیدا کرد و بازار از جو هیجانی کاذب خارج شد از مصوبه 11 هزار میلیاردی تاکنون 4 هزار میلیارد پرداخت شده است و امیدواریم 7 هزار میلیارد دیگر نیز در چارچوب تسهیلات ریالی پرداخت شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها