کد خبر: 283416
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۱ ۱۰:۰۶:۴۰
| |

حمید محمدی:

هرگز پیشنهاد مجری‌گری برنامه 90 را قبول نمی‌کردم/ عادل فردوسی پور فرد پاکی است/ منچستری هستم و با عادل کری‌خوانی دارم

مجری جدید برنامه فوتبال 120 از اجرای این برنامه و همچنین مسائل ایجاد شده در مورد برنامه نود صحبت کرد.

هرگز پیشنهاد مجری‌گری برنامه 90 را قبول نمی‌کردم/ عادل فردوسی پور فرد پاکی است/ منچستری هستم و با عادل کری‌خوانی دارم
کد خبر: 283416
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۱ ۱۰:۰۶:۴۰

اعتمادآنلاین| ‌ تغییراتی که در بین مجریان تلویزیون ایجاد شده، تعطیلی برنامه 90 و دور شدن عادل فردوسی پور از صدا و سیما ، همه و همه درکنار هم زمینه را برای جلب توجه همه ورزش دوستان به این مقوله فراهم کرده است. به همین مناسبت به سراغ حمید محمدی مجری و اخبارگوی سابق صداوسیما رفتیم که به تازگی به عنوان مجری جدید برنامه فوتبال 120 انتخاب شده است و پای حرفهای او نشستیم.

چطور شد وارد فضای اجرای ورزشی شدید؟

من از سال 82 به رادیو رفتم و سال 84 هم وارد عرصه خبر شدم. آنجا بود که عادل به من گفت برای نریشن برنامه 90 به حضور تو نیاز دارم و این شروع فعالیت من با فردوسی پور بود. این موضوع مستمر بود تا آخرین برنامه 90 که پخش شد. در سال 92 که فوتبال 120 راه افتاد 2.5 فصل آن با اجرای من بود و چون من آن موقع به اخبار تلویزیون رفته بودم ادامه همکاری میسر نبود. مجری برنامه عوض شد و از ابتدا قرار بود میثاقی برنامه را اجرا کند اما مدیرعامل آن وقت شبکه ورزش با این موضوع مخالفت کرد و آن هم این بود که ما می خواهیم اجراها را به مجریانی بدهیم که در جاهای دیگر فعالیت ندارند. همین مساله باعث شد تا برنامه را من اجرا کنم.

در مورد 90 صحبت کردید. نظرتان درباره تعطیل شدن این برنامه چیست؟

هر پدیده ای را باید با نظرهای مثبت و منفی دید. به نظرم این برنامه زبان گویای فوتبال بود و یک برنامه روبه جلو بود که آیتم های آن مدام به روز می شد و آدم های جدید می آمدند. برنامه ایستایی نبود و نظر شخصی من این است که این برنامه یک سرمایه ملی بود و می توانست مواردی را که مدنظر سازمان بود را رعایت کند و همچنان به حیات ادامه دهد. از نظر اجتماعی هم بخواهم در این خصوص صحبت کنم اگر فوتبال مان را از شروع این برنامه تاکنون قیاس کنیم اتفاقات خیلی خوبی افتاده است. برنامه 90 چشم و گوش فوتبال ایران بود و خدمات زیادی به آن داد. مساله ای که کاملا غیرقابل انکار است.

شما گفتید چون گوینده اخبار شدید از 120 رفتید. الان هم که دوباره می خواهید برگردید بازهم دیگر گوینده اخبار نخواهید بود؟

خیر... همان طور که گفتم آن موقع گوینده اخبار جام جم بودم و مشکلی نداشتم. الان هم با هماهنگی می توانم همچنان گوینده اخبار شبکه 3 باشم.

کار کردن با عادل سخت است؟

منظورتان از سخت چیست؟ ممکن است شما از عادل خوش تان بیاید یا نه اما مهمترین مساله در مورد او این است که کاملا مطمئن هستید این فرد همین آدمی است که الان مقابل شما قرار دارد و این یک موضوع بسیار مهم است. آدمی نداریم که در خلوتش یکجور و مقابل شما جور دیگری باشد. اگر از شما خوشش نیاید هیچ ابایی ندارد که بخواهد آن را بروز ندهد. حتی اگر پیشنهادی به او بدهید روی آن فکر می کند و نظرش را می دهد. حتی اگر شما نظری بدهید و مصلحت برنامه نباشد آن را خیلی رک به شما می گوید.

شما خودتان چقدر علاقه مند جدی فوتبال هستید.

خیلی زیاد و به شدت آن را پیگیری می کنم.

بیشتر داخلی یا خارجی؟

هر دو اما الان با توجه به اجرای برنامه 120 بیشتر اخبار خارجی را دنبال می کنم.

در این مسیر از خود عادل هم مشورت خواهید گرفت؟

صددرصد چون کار تیمی است و این را می خواهم همه بدانند که یکی از نکات مثبت کار با عادل این است که او هیچ وقت نمی گوید من فلانی هستم. عادل هیچ ابایی از پرسیدن و مشورت کردن ندارد حتی از کسانی که شاگرد او هستند. این هم از مواردی است که ما خیلی کم می بینیم.

برای شمایی که می خواهید 120 را اجرا کنید سخت نیست مقابل کسی هستید که یکی از مجریان توانمند صدا و سیما است؟

من این دوره سختی را در همان دو فصل و نیم ابتدایی 120 با عادل گذراندم. شما نگاه کن در داخل رژی عادل ایستاده و شما برنامه اجرا می کنید. دست و پای شما می لرزد و این استرس را دارید. حتی من زمانی که می خواهم اخبار را بگویم حواسم هست که طیف ورزش وسیع است. وقتی این همه آدم تو را تماشا می کنند و نظر می دهند نشان دهنده این است که کار سخت است. صغیر و کبیر این موضوع را متوجه می شوند و استرس این کار در ابتدا خیلی بیشتر بود.

اگر به خود شما الان اجرای برنامه 90 پیشنهاد می شد قبول می کردید.

یک درصد از صددرصد بالاتر که این موضوع را قبول نمی‌کردم. باید یک موضوعی را بگویم.

چه موضوعی؟

من در اینستاگرام یک صفحه شخصی داشتم که آن را به دلیل بی احترامی هایی که انجام می شد، بستم. در اخبار اگر می گفتم مسی توپ طلا را برد طرفداران رونالدو بی احترامی می‌کردند و این اتفاق برعکس هم رخ می‌داد چون خبرش را من خوانده بودم. یک بارسا و رئال موضوع فوتبال این روزهای ما شده است.

خودتان طرفدار کدام تیم خارجی هستید؟

این مساله الان برایم زیاد فرقی نمی کند اما در گذشته طرفدار منچستریونایتد بودم و همیشه سر این موضوع هم با عادل کری شدیدی داشتیم. البته آن منچستری که مقابل بایرن مونیخ قهرمان اروپا شد. برای من رئال و بارسلونا هیچ تفاوتی ندارد

چقدر در اجراهای خودتان از فردوسی پور مشورت می گیرید؟

در الگوی فرمی به هیچ وجه چون معتقدم هرکس باید امضای خودش را پای کارش داشته باشد. هرچقدر بخواهم کارم را خوب انجام بدهم و از عادل تقلید کنم آخرش هم یک کپی خوشگل خواهم شد و وقتی اصل آن را داریم این چه کاری است. با این حال در قالب اجرا صددرصد از او مشورت می گیرم چون عادل نکات مثبت بسیار خوبی در اجرا دارد. عادل صراحت و صمیمیت بیان خوبی دارد و بدون تکلف است.

عادل آیا واقعا در این فوتبالی که هزار حرف و حدیث دارد به نظر شما فرد سالمی است؟

این تجربه 10 ساله ام از آشنایی با عادل و شناختی است که از او دارم. عادل صددرصد سالم است و حتی از سرسخت ترین منتقدانش هم این جمله را شنیدم که او آدم سالمی است. در این خصوص یک مثال برای شما بزنم. پیش سازنده مجموعه «دیرین دیرین» بودم و به من گفت یک گلریزان برای ماه رمضان داریم که برای زندانیان جرایم مالی طراحی شده بود. این سازنده از من خواست که به عادل بگویم که اگر می تواند با توجه به آشنایی با فوتبالیست ها از آنها کمک بگیرد. به او گفتم عادل چنین کاری نمی کند و جلوی خودش فردوسی‌پور را گرفتم و گوشی را روی اسپیکر گذاشتم. عادل گفت به فلانی سلام برسان و بگو که در حد توانم این کار را انجام می‌دهم اما به فوتبالیست‌ها در این خصوص حرفی نخواهم زد چون دیگر از فردای آن روز دیگر نمی‌توانم سوالی داشته باشم.

نریشن گفتن در برنامه 90 چقدر در موفقیت شما تاثیر داشت؟

قطعا تاثیر داشت چون این برنامه بیننده فراوانی داشت و خیلی در پیشرفت من کمک کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها