کد خبر: 283522
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۱ ۱۲:۱۳:۰۲
| |

قطر و ترکیه با اقدام آمریکا علیه سپاه مخالفت کردند

وزرای خارجه ترکیه و قطر در کنفرانس رسانه‌ای مشترک با تصمیم آمریکا مبنی بر تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران مخالفت کردند.

قطر و ترکیه با اقدام آمریکا علیه سپاه مخالفت کردند
کد خبر: 283522
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۱ ۱۲:۱۳:۰۲

اعتمادآنلاین| هم‌زمان با استقبال کشورهایی مثل عربستان و بحرین از اقدام آمریکا علیه سپاه ایران، کشورهایی مثل ترکیه و قطر نیز با آن مخالفت کرده‌اند.

«محمد بن عبد الرحمن آل ثانی» معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر که به ترکیه رفته، در کنفرانسی خبری با همتای ترکیه‌ای خود «مولود چاووش اوغلو» به اعلام موضع درباره اقدام آمریکا علیه سپاه پرداخت.

محمد بن عبد الرحمن گفت: «اختلافات میان کشورهای باید با گفت‌وگو حل شود؛ ایران کشوری است که وضعیت منطقه‌ای و جغرافیایی خود را دارد و (این وضعیت) می‌طلبد که ما به عنوان کشورهای همسایه ملاحظات مختلف درباره آن را در نظر بگیریم خواه با سیاست‌هایش موافق باشیم یا مخالف».

وی تأکید کرد: «اگر با برخی از رفتارهای ارتش ایران یا هر ارتش دیگری مخالف هستیم (راه‌حل آن) تحریم نیست».

چاووش اوغلو هم در این کنفرانس خبری گفت: «ایالات متحده آمریکا این تصمیم را گرفته و تصمیمی یکجانبه در راستای تحریم‌ها و فشارها علیه ایران است. ما گفته‌ایم و تکرار می‌کنیم که این تصمیم از واشنگتن صادر شده و نمی‌توان آن را تعمیم داد».

وی افزود: «آنچه سپاه پاسداران انقلاب ایران در سوریه انجام می‌دهد، تأیید نمی‌کنیم اما هیچ کشوری نمی‌تواند نیروهای مسلح کشوری دیگر را سازمانی تروریستی بنامد؛ همانگونه که تصمیمات یک جانبه را تأیید نمی‌کنیم».

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها