کد خبر: 283525
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۱ ۱۲:۰۵:۰۰
| |

صندوق بیمه کشاورزی:

200 میلیارد ریال خسارت به کشاورزان سیل زده پرداخت شد

صندوق بیمه کشاورزی اعلام کرد: از 15 فروردین ماه تاکنون مبلغ 200 میلیارد ریال خسارت به بیمه گذاران ناشی از سیل اخیر در استان های مختلف کشور پرداخت شده است که این روند ادامه دارد.

200 میلیارد ریال خسارت به کشاورزان سیل زده پرداخت شد
کد خبر: 283525
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۱ ۱۲:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| در پی وقوع سیل گسترده فروردین ماه 98 در گستره وسیعی از کشور، صندوق بیمه کشاورزی بخشی از خسارات مناطق سیل زده را پرداخت کرده است. این بدان معناست که به طور متوسط روزانه یک میلیارد تومان از خسارت بیمه گذاران بخش کشاورزی پرداخت شده است.


به طور حتم خسارت بیمه گذاران پس از بررسی و تایید به تدریج پرداخت می شود و این روند تا تکمیل ارزیابی همه مزارع خسارت دیده ادامه خواهد داشت.


به منظور دقت و سرعت بیشتر، فناوری های ماهواره ای سنجش از دور (Remote Sensing) و سامانه اطلاعات جغرافیایی (GIS) دانش بنیان در ارزیابی خسارات اخیر به کار گرفته شده است.


پس از رخداد سیل گسترده اخیر در کشور، گروه های تخصصی ارزیابی فنی بیمه کشاورزی در شمار نخستین نیروهایی بودند که در عرصه های سیل زده حضور یافته و در ایام تعطیلات فروردین، کار ارزیابی خسارات را به طور جدی آغاز کردند.


خسارات بیمه گذاران برخی از مناطق آسیب دیده همچون آق قلا و گمیشان در استان گلستان و استان های لرستان، مازندران و خوزستان پرداخت شده و بقیه نیز در حال تکمیل فرآیند ارزیابی خسارات و پرداخت غرامت قرار دارند.


صندوق بیمه کشاورزی از کشاورزان خواست تا در طی سال نسبت به تهیه بیمه نامه کشاورزی، از نزدیک ترین شعبه بانک کشاورزی یا دفاتر خدمات بیمه کشاورزی، اقدام کنند، تا در هنگام وقوع حوادثی مانند سیل، طوفان، سرما و یخبندان، زلزله و بروز بیماری های دام، طیور و آبزیان، امکان دریافت غرامت را از طریق سازوکار آسان بیمه کشاورزی داشته باشند.


وزیر جهاد کشاورزی به تازگی آمار خسارت بخش کشاورزی ناشی از سیلاب های اخیر را هفت هزار و 800 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: حجم خسارات در حال تغییر و افزایش است و بخش عمده ای از آسیب ها مربوط به استان خوزستان است.


به گفته وی، هیات دولت مصوبه هایی برای کمک به مناطق سیل زده داشته که در بخش کشاورزی با توجه به حجم گسترده خسارت‌ها به مصوبه های تکمیلی نیاز است.


صندوق بیمه محصولات کشاورزی، پرداخت خسارت بیمه گذاران سیل اخیر را از روز پنجشنبه ( 15 فروردین ماه) آغاز کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها