کد خبر: 283526
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۱ ۱۲:۱۹:۰۰
| |

محمود واعظی عضو هیات دولت:

سپاه را از کلیت نظام می‌دانیم/اقدام آمریکا یک جنگ روانی است/ مردم مطمئن باشند اتفاقی نمی‌افتد

یک عضو هیات دولت گفت: ما امروز هم این موضوع را بحث کردیم و رئیس جمهور دستور دادند همه اقدامات در این شرایط باید به گونه ای باشد که حمایت از سپاه صورت بگیرد. آنچه که امریکا انجام داده تبلیغاتی است و مردم مطمئن باشند اتفاقی نمی افتد و روی ارز نمی تواند تاثیر بگذارد و همه نهادها وقتی روی یک موضوع متحد شوند تاثیری نخواهد داشت.

سپاه را از کلیت نظام می‌دانیم/اقدام آمریکا یک جنگ روانی است/ مردم مطمئن باشند اتفاقی نمی‌افتد
کد خبر: 283526
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۱ ۱۲:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| محمود واعظی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت درباره اقدام اخیر آمریکا گفت: روشن است کاری که دولت آمریکا انجام داد، کاری عجولانه و تبلیغاتی و هدیه‌ای بود که در آستانه انتخابات به نتانیاهو داده شد که در جریان انتخابات در نظرسنجی‌ها وضعیتش خراب بود. ترامپ با دادن منطقه جولان به اسرائیل و اقدام علیه سپاه می‌خواست نتیجه انتخابات را تغییر دهد.

وی تاکید کرد: این کار تبلیغاتی و یک جنگ روانی است و عملیاتی نیست و می‌خواهد در این شرایط اقتصادی در سال نو و بعد از سیل، همبستگی که برای کمک به سیل‌زدگان به وجود آمده را به هم بزند اما نتیجه عکس داده است. همه نهادها و قوای سه‌گانه یک صدا این اقدام را محکوم کردند و از سپاه حمایت کردند و این کار باعث شده که محبوبیت سپاه افزایش پیدا کند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: ما سپاه را از کلیت نظام می‌دانیم و توفیقاتی که در جنگ و صلح داشتیم را از سپاه جدا نمی‌کنیم. دولت و وزارت خارجه در این خصوص کاملا آمادگی را داشتند. بیانیه‌ای هم شورای عالی امنیت ملی داد و روز گذشته هم رئیس‌جمهور در اجلاس هسته‌ای تلاش کرد آنچه که در شان سپاه بود را با موضع‌گیری‌های حمایتی نشان دهد که همه دستگاه‌ها در کشور آمریکا را محکوم و از سپاه حمایت می‌کنند.

وی افزود: ما امروز هم درباره این موضوع بحث کردیم و رئیس‌جمهور دستور دادند همه اقدامات در این شرایط باید به گونه‌ای باشد که حمایت از سپاه صورت بگیرد. آنچه که آمریکا انجام داده تبلیغاتی است. مردم مطمئن باشند اتفاقی نمی‌افتد و روی ارز نمی‌تواند تاثیر بگذارد و همه نهادها وقتی روی یک موضوع متحد شوند، تاثیری نخواهد داشت.

واعظی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت مناطق سیل زده گفت: مهم ترین دغدغه دولت از دو سه روز مانده به عید تا امروز همین موضوع بوده است. این سیل بی سابقه بوده و در تاریخ هم بررسی کنیم سیل به این بزرگی و گستردگی که همزمان در استان‌ها اتفاق بیافتد، نداشتیم.

وی افزود: سیل عاملی است که در کشور‌های مختلف هم صورت می‌گیرد و ما در کشورهای دیگر هم داشته‌ایم و در کشورهایی که بهترین پیشگیری را دارند باز هم اتفاق افتاده است و در ایران هم اتفاق افتاد اما مهمترین مساله ما این بود که خسارت انسانی نداشته باشیم. در این حجم عظیمی که سیل داشتیم تعدادی عزیزان جان خود را از دست دادند و برای همه آن‌ها ناراحت هستیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در این سیل همبستگی بین نیروهای مسلح و شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها و... انجام شد که بتوانند تلفات انسانی را به حداقل برسانند.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید اظهار داشت: تلاش این بود کسانی که گرفتار سیل شدند را به صورت موقت سرپناه دهیم و اینکه تامین ارزاق انجام شود و این کارها انجام می‌شود. بر اساس اطلاعاتی که از هواشناسی رسیده یکی دو باران دیگر تا پایان فروردین ماه خواهیم داشت و دلیل اینکه سدها را خالی می‌کنیم همین است که دیگر مشکلی نداشته باشیم.

واعظی گفت: بعد از اینکه این اقدامات اولیه انجام شد مهم این است خساراتی که وارد شده را برای جبرانش برنامه‌ریزی کنیم و ما برای خانه‌های مردم و زمین‌ها داریم و با بخش‌های مختلف صحبت کردیم و این چند روز هم در این زمینه کار می‌کنیم و بازسازی هم از مسائل جدی ما است. همانطور که در زمان زلزله بازسازی انجام دادیم الان هم باید با قوت بیشتر انجام دهیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها