کد خبر: 283557
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۱ ۱۲:۵۶:۰۰
| |

دبیر کانون انجمن‌های صنایع غذایی:

جلسه‌ای در مورد حذف ارز ترجیحی محصولات غذایی برگزار نشده‌است

کاوه زرگران دبیر کانون انجمن‌های صنایع غذایی با بیان اینکه در مورد حذف ارز ترجیحی 25 قلم کالای اساسی جلسه‌ای با فعالان بخش خصوصی برگزار نشده است، عنوان کرد: در صورت حذف ارز 4200 تومانی، قیمت محصولات غذایی افزایش خواهد داشت.

جلسه‌ای در مورد حذف ارز ترجیحی محصولات غذایی برگزار نشده‌است
کد خبر: 283557
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۱ ۱۲:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| کاوه زرگران در واکنش به بحث‌های مطرح شده از سوی نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر احتمال حذف ارز 4200 تومانی از 25 قلم کالا گفت: در این مورد هیچ جلسه‌ای با تولیدکنندگان محصولات غذایی برگزار نشده و اطلاعی از این موضوع نداریم.

وی ادامه داد: در صورتی که ارز 4200 تومانی از محصولات غذایی حذف شود و ارز نیمایی به این بخش اختصاص یابد، قیمت این محصولات رشد قابل توجهی خواهد داشت و ممکن است فشار سنگینی بر اقشار ضعیف و متوسط جامعه وارد کند.

پرداخت ارز 4200 تومانی صحیح نیست ولی برای حذف ان باید برنامه‌ریزی شده عمل کرد

به گفته وی، پرداخت ارز 4200 تومانی نیز با توجه به وجود برخی مشکلات، صحیح نیست ولی دولت باید به دور از رفتارهای احساسی و با برنامه‌ریزی اصولی و دقیق در این مورد طوری عمل کند که قدرت خرید مردم کم نشود.

زرگران با بیان اینکه مردم ایران سهم زیادی از درآمد خود را بابت تهیه غذا پرداخت می‌کنند، گفت: طبق اعلام بانک مرکزی، هر ایرانی 26.5 درصد درآمد خود را برای خرید مواد غذایی و آشامیدنی صرف می‌کند در حالی که این رقم در کشورهای دیگر 7 تا 13 درصد است.

وی ادامه داد: در صورت حذف ارز ترجیحی در این بخش باید راهکار جبرانی از طریق پرداخت یارانه، ارائه کوپن و یا روش‌های دیگر اتخاذ شود.

دبیر کانون انجمن‌های صنایع غذایی با بیان اینکه هیچ جلسه‌ای از طرف دولت یا وزارت صنعت در مورد حذف ارز ترجیحی 25 قلم کالا با فعالان صنایع غذایی برگزار نشده است، گفت: اطلاعی در این مورد نداریم و نگران این هستیم که دولت راساً و بدون مشورت و مذاکره با بخش خصوصی در این مورد تصمیم‌گیری کند.

اخیراً دولت تخصیص ارز ترجیحی برای واردات گوشت را متوقف کرده و قرار است واردات این محصول با ارز نیمایی صورت گیرد.

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه روز گذشته در این مورد گفته بود: احتمال دارد روی 25 قلم کالا به صورت تدریجی یا قطعی شاهد حذف ارز ترجیحی باشیم ولی هنوز مشخص نیست. نکته‌ای که وجود دارد این است که قطعاً منافع ناشی از اختصاص ارز 4 هزار و 200 برای گوشت و 25 قلم کالا با شیوه کنونی به مردم نمی‌رسد. در حال حاضر برای گوشت این اصلاح رویکرد را اعمال کردیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها