آلودگی هوا و مصرف بالای برق مانع استخراج ارزهای مجازی در چین

کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات چین قصد دارد استخراج ارزهای مجازی را به طور کامل در این کشور ممنوع کند.

آلودگی هوا و مصرف بالای برق مانع استخراج ارزهای مجازی در چین
کد خبر: 283564
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۱ ۱۳:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات چین در آخرین گزارش خود استخراج ارزهای مجازی را در فهرست صنایع و فعالیت های هدر دهنده انرژی و آلاینده هوا قرار داده است.

به گزارش راشاتودی، چین بزرگ‌ترین زمینه استخراج ارز مجازی را دارد که مصرف انرژی بسیار بالایی دارند. این کمیسیون البته زمان دقیق ممنوع شدن استخراج ارزهای مجازی در این کشور را تعیین نکرده اما در صورت اجرایی شدن آن به طور کامل در چین نابود خواهد شد.

به دلیل قیمت ارزان انرژی در برخی نقاط چین از جمله شینجیانگ، یونان، سیچوآن و مغولستان داخلی، این کشور هم اکنون میزبان بزرگ‌ترین مزارع استخراج رمزارزها در جهان است و علی رغم اینکه چین بزرگ‌ترین صنعت استخراج ارزهای مجازی در جهان را دارد اما به نظر می‌رسد کمیسون توسعه و اصلاحات چین به دنبال سرکوب کامل این فعالیت‌هاست.

بر همین اساس، مزارع استخراج ارزهای مجازی مجبور هستند تجهیزات خود را به دیگر کشورها منتقل کنند و البته برخی از آنها این اقدام را آغاز کرده‌اند. به عنوان مثال شرکت بیت‌من تجهیزات خود را به آمریکا منتقل کرده است.

در صورتی که سیاست ممنوع شدن استخراج رمزارزها در چین اجرا شود، نه تنها فعالیت مزارع استخراج ارزهای مجازی این کشور متوقف می شود بلکه شرکت های تأمین کننده تجهیزات این مزارع نیز آسیب خواهند دید.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها