کد خبر: 283858
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۲ ۱۵:۲۶:۱۹
| |

معماری کتابخانه شهری در حال ساختی که در ایران منحصر به فرد است

مدیرکل امور کتابخانه های عمومی نهاد کتابخانه ها، معماری کتابخانه مرکزی رشت را منحصر بفرد و دارای ویژگی های فرهنگی دانست و گفت: استفاده بهینه از همه فضای موجود در کتابخانه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

معماری کتابخانه شهری در حال ساختی که در ایران منحصر به فرد است
کد خبر: 283858
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۲ ۱۵:۲۶:۱۹

اعتمادآنلاین| اصغر گودرزی در حاشیه بازدید از وضعیت پیشرفت کتابخانه مرکزی رشت، از این پروژه به عنوان بزرگترین پروژه کتابخانه های عمومی در شمال کشور یاد کرد و گفت: معماری این بنای فرهنگی منحصر بفرد بوده و دارای ویژگی های فرهنگی است.

مدیرکل امور کتابخانه های عمومی نهاد کتابخانه ها، اصلاح برخی از بخش های این پروژه با توجه به گذشت 17 سال از شروع مطالعات آن را الزامی دانست.

وی همچنین فضای باز مخزن برای بهره مندی مراجعین از همه فضای کتابخانه ای را از جمله ویژگی های کتابخانه های عمومی امروزی دانست و گفت: استفاده بهینه از همه فضای موجود در کتابخانه ها باید مورد توجه قرار گیرد.

گدرزی، اهمیت تدوین یک برنامه مناسب برای ادامه عملیات پیشرفت پروژه کتابخانه مرکزی رشت را یادآور شد.

پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان نیز با معرفی بخش های مختلف کتابخانه مرکزی رشت، خاطرنشان کرد: این پروژه فرهنگی در صورت تکمیل می تواند هدیه ارزشمندی از سوی نهاد کتابخانه ها به مردم کتابخوان گیلان باشد.

وی پیش بینی کلیه امکانات کتابخانه ای و رفاهی در این پروژه را از دیگر ویژگی های آن برشمرد و بر ضرورت هم افزایی همه دستگاه های متولی امر برای پایان بخشیدن به عملیات احداث و تجهیز پروژه تاکید کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه مطالعات اولیه احداث کتابخانه مرکزی شهر رشت به مساحت هفت هزار و 650 مترمربع در هشت طبقه از سال 1380 در یکی از بهترین نقاط شهر رشت آغاز شده است، اظهار کرد: پس از گذشت 15 سال از آغاز عملیات اجرایی پروژه تنها شاهد پیشرفت فیزیکی 50 درصدی هستیم.

کرمی این کتابخانه عمومی را دارای بخش های مختلفی همچون بخش گویا و بریل، بخش ویژه ناشنوایان، بخش ویژه کودک، بخش محققین و پژوهشگران، بخش ویژه کلاس های آموزشی تحت وب، بخش اتاق علم نوجوانان، بخش نشریات، بخش نسخ خطی، کافه کتاب، گالری، بخش مرمت و صحافی کتاب، سالن اجتماعات، سالن جلسات، مخزن کتاب، بخش امانت، بخش ویژه وی.آی.پی جهت مطالعه پژوهشگران، بخش امانت کتاب و سالن های مطالعه مجزا ویژه آقایان و بانوان دانست.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها