کد خبر: 283890
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۲ ۱۷:۳۳:۰۹
| |

سفیر ایران پس از دیدار با چند رهبر عراقی؛

اقدام آمریکا علیه سپاه بسیار نابخردانه است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد تاکید کرد: اقدام اخیر آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بسیار نابخردانه و جاهلانه بوده است

اقدام آمریکا علیه سپاه بسیار نابخردانه است
کد خبر: 283890
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۲ ۱۷:۳۳:۰۹

اعتمادآنلاین| 'ایرج مسجدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد روز پنجشنبه پس از دیدار با 'برهم صالح' رئیس جمهوری عراق و چند تن دیگر از مقامات این کشور در خصوص محورهای گفت و گوی خود با آنان به سوال خبرنگاران پاسخ داد.


وی گفت: در دیدارهای جداگانه روز پنجشنبه با آقایان برهم صالح رئیس جمهوری عراق، فواد معصوم رئیس جمهوری سابق این کشور و سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی و رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی عراق آخرین مواضع جمهوری اسلامی از جمله در خصوص اقدام اخیر آمریکا علیه سپاه پاسداران را تشریح کردم.


سفیر ایران در بغداد گفت: در این ملاقات ها گزارشی از سفر حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به بغداد و عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق به تهران و نتایج این دو سفر به رهبران عراقی ارائه شد.


مسجدی با اشاره به این که این دو سفر پیوست همدیگر بودند و توافقات و بحث هایی که در سفر دکتر روحانی به بغداد شد در سفر دکتر عبدالمهدی به تهران اجرایی و عملیاتی شد، گفت که در دیدار با مقامات عراقی آنها را بیش از پیش در جریان تصمیمات، توافقات و نتایج این سفرها قرار داده است.


سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد گفت: موضوع دومی که با رهبران عراقی مطرح کرده در خصوص موضعگیری اخیر آمریکایی ها علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است.


مسجدی افزود: لازم بود ما به دوستان عراقی موضوع را منتقل کنیم که این تصمیم آمریکا یک تصمیم بسیار نابخردانه و جاهلانه ای هست و جمهوری اسلامی تعجب می کند که امروز سرنوشت یک کشور مثل آمریکا دست فردی است که به هیچ اسلوب و قواعدی پایبند نیست.


سفیر ایران در بغداد گفت: لازم بود مواضع، دیدگاه ها و نظرات جمهوری اسلامی ایران و نیز تواقعات تهران از دوستان و طرف های عراقی را به ایشان اعلام کنیم که که این امر در جریان این دیدارها انجام شد.


گفتنی است: 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد دولتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به عنوان 'سازمان تروریستی خارجی' تعیین کرده است.


به دنبال این اقدام خصمانه آمریکا، شورای عالی امنیت ملی در اقدامی متقابل دولت آمریکا را حامی تروریسم و فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام را گروه تروریستی معرفی کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها