کد خبر: 283931
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۳ ۰۸:۵۵:۵۴
| |

شورای امنیت امروز درباره تحولات سودان جلسه تشکیل می‌دهد

شورای امنیت سازمان ملل متحد به درخواست آمریکا و پنج کشور عضو اتحادیه اروپا امروز (جمعه) جهت بررسی تحولات سودان تشکیل جلسه می‌دهد.

شورای امنیت امروز درباره تحولات سودان جلسه تشکیل می‌دهد
کد خبر: 283931
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۳ ۰۸:۵۵:۵۴

اعتمادآنلاین| «جاناتان آلن» معاون نماینده دائمی انگلیس در سازمان ملل متحد اعلام کرد که آمریکا، فرانسه، انگلیس، لهستان، آلمان و بلژیک در پی وقوع کودتای نظامی در سودان، شورای امنیت این سازمان را به تشکیل جلسه فراخواندند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز (جمعه) به منظور بررسی کودتای نظامی در سودان و تحولات اخیر این کشور تشکیل جلسه خواهد داد.

عوض بن عوف، وزیر دفاع سودان طی اظهاراتی در شبکه تلویزیونی دولتی این کشور اعلام کرد که ارتش، قدرت را در دست گرفته و دوره انتقال سیاسی دو ساله در این کشور آغاز شده است. وزیر دفاع سودان با ادای سوگند به عنوان رئیس شورای نظامی انتقالی این کشور در حالی شروع به کار کرد که پیش‌تر در بیانیه‌ای از عزل عمر البشیر، رئیس‌جمهوری این کشور و تشکیل شورای عالی نظامی که برای دو سال کشور را اداره خواهد کرد، خبر داده بود.

دبیرکل سازمان ملل متحد از تمامی طرف‌های سودانی خواست تا به آرامش و خویشتن‌داری پایبند باشند.

سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که دبیرکل بر آمادگی این سازمان برای حمایت از مردم سودان تأکید کرده است.

به گفته وی، دبیرکل سازمان ملل به پیگیری تحولات سودان از نزدیک ادامه می‌دهد و معتقد است، آرمان‌های دموکراتیک ملت سودان از طریق روند گذار جامع و مناسب حاصل می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها