کد خبر: 283966
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۳ ۰۹:۳۶:۲۱
| |

پیشنهاد خسرو سینایی به جشنواره جهانی فیلم وارش

خسرو سینایی در پیامی به نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش پیشنهاد کرد با محلی و بومی عمل کردن و پرداخت ویژه و کیفی به سنت‌ها و آداب و رسوم مردم مازندران متمایز و متفاوت از سایر جشنواره‌های فرهنگی و هنری عمل کند.

پیشنهاد خسرو سینایی به جشنواره جهانی فیلم وارش
کد خبر: 283966
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۳ ۰۹:۳۶:۲۱

اعتمادآنلاین| ‌ خسرو سینایی نویسنده و کارگردان سینما با آسیب شناسی بحران ناشی از سیل‌های اخیر در استان‌های شمالی و سایر مناطق کشور بیان کرد: بشر وظیفه دارد در حفظ طبیعت بکوشد، خود را عضو کوچکی از طبیعت بداند و بپذیرد که حق ندارد به طبیعت لطمه بزند. زیرا این آسیب در نهایت متوجه جامعه خواهد بود. بر این اساس در ارتباط با محیط زیست و طبیعت باید یا به خواسته‌ها و منافع فعلی یا اهمیت حفظ طبیعت برای آیندگان و مسئولیتمان نسبت به آن فکر کنیم. اگر کسب سرمایه و منافع از طبیعت و چنین اهدافی را دنبال می‌کنیم متاسفانه باید بگویم در نهایت این طبیعت است که قربانی می‌شود. سینما هم یک ابزار است که می‌تواند به ما درباره مخاطرات و مسائلی که طبیعت و اجتماع را تهدید می‌کند هشدار بدهد. اما آیا آثاری که ساخته می‌شوند، امکان نمایش در سطح وسیع برای مردم دارند؟! آیا از فیلمساز به قدر کافی پشتیبانی می‌شود؟! سینما به نظرم قوی‌ترین رسانه‌های دوران ماست و اگر فرصت در اختیار داشته باشد می‌تواند فرهنگسازی کند. اما اگر فیلم خوبی ساخته و در آرشیو بمانند بی تأثیر خواهد بود.

به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر به جهت فرهنگسازی در زمینه محیط زیست مردم نسبت به آن حساس‌تر هستند. برای مثال در 13 فروردین من شاهد بودم که مردم بقایای غذاها و زباله‌هایشان را جمع می‌کردند و در سطل زباله می‌انداختند و آنچه که از طریق وسایل ارتباط جمعی مطرح شده بود تأثیر خود را گذاشت.

پیشنهاد من به جشنواره بین‌المللی فیلم وارش که پیش از این هم مطرح کرده بودم این است که شرکت کنندگان استان‌های جنوبی به جای آن که به هتل و شهر بروند، در خانه‌های روستایی و فضاهای بومی اسکان داده شوند تا محیطی متفاوت از محل زندگی‌شان را تجربه کنند. جشنواره بین المللی فیلم وارش قرار نیست جایگزین جشنواره فیلم فجر یا جشنواره‌های دیگر شود و چنین هدفی هم ندارد. بنابراین با توجه به رویکردها و اهداف خود باید محلی عمل کند و به سنت‌ها و آداب و رسوم منطقه مازندران با کیفیت خوبی بپردازد. خوشحالم چنین جشنواره‌هایی شکل می‌گیرند و امیدوارم بتوانند رسالت اصلی سینما را محقق کنند.

نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم وارش به دبیری مهدی قربانپور 9 الی 13 اردیبهشت ماه در شهر بابل برگزار می‌شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها