نماینده ویژه وزیر کشور در استان لرستان خبر داد:

3700 میلیارد تومان، برآورد اولیه خسارات سیل در استان لرستان

معاون وزیر کشور گفت: بر اثر سیل لرستان، آب مربوط به 964 روستا قطع شد اما اکنون، به جز 9 روستا، آب تمامی روستاها وصل شده است.

3700 میلیارد تومان، برآورد اولیه خسارات سیل در استان لرستان
کد خبر: 283972
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۳ ۰۹:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| بابک دین‌پرست که به نمایندگی از عبدالرضا رحمانی فضلی - وزیر کشور - در استان لرستان مستقر است، با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی مدیریت بحران استان لرستان در خرم آباد با حضور وزیر نیرو گفت: بر اساس گزارش مسئولان دستگاه‌های ذیربط، برآوردهای اولیه نشان از تحمیل بیش از3700 میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌های آب، برق، گاز، راه و کشاورزی استان لرستان دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور افزود: در جریان سیل اخیر، علاوه بر قطعی برق در برخی از شهرستان‌ها، برق 1145 روستا قطع شد که با اقدامات انجام شده، برق شهرستان‌ها در همان روز نخست و برق تعداد 1064 روستا نیز در اسرع وقت به شبکه وصل شد.

وی اضافه کرد: هم اکنون تنها برق مربوط به 81 روستا قطع است که با اقدامات درحال انجام، برق نیمی از روستاهای باقیمانده، طی دو روز آینده متصل خواهد شد.

نماینده وزیر کشور خاطر نشان کرد: برآورد خسارت‌های وارده به بخش توزیع برق، در حدود 63 میلیارد تومان برآورد می‌شود.

نماینده ویژه وزیر کشور در استان لرستان با اشاره به اینکه در حوزه آب شهری مشکلی وجود نداشته است، گفت: در حوزه آب روستایی، بر اثر سیل در دو مرحله آب مربوط به 964 روستا قطع شد اما اکنون به جز 9 روستا آب تمامی روستاها وصل شده است.

وی افزود: برآوردهای اولیه نشان از وارد شدن 336 میلیارد تومان خسارت به حوزه آبفای شهری و مبلغ 152 میلیارد تومان خسارت نیز به آبفای روستایی وارد شده است.

دین پرست مجموع خسارات وارده به حوزه آب و برق استان لرستان را بالغ بر 1239میلیارد تومان اعلام کرد.

نماینده ویژه وزیر کشور در استان لرستان، با اشاره به اینکه در جریان وقوع سیل به شبکه گاز سه شهرستان و 173 روستا در لرستان آسیب وارد شده است، گفت: تا کنون گاز همه شهرستان‌ها و تعداد 169 روستا متصل شده است و در حال حاضر تنها گاز 4 روستا قطع است.

وی میزان خسارت وارده به شبکه گاز لرستان را حدود 50 میلیارد تومان ذکرکرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در بخش دیگری از گزارش خود به حوزه راه پرداخت و گفت: به 600 کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی، همچنین به همین میزان از راه‌های در حال احداث و 588 دهنه پل آسیب و خسارات جدی وارد شده است.

وی خسارات وارده به حوزه راه را بالغ بر 1500 میلیارد تومان برشمرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور دین پرست در پایان خاطر نشان کرد: خسارات وارده به حوزه کشاورزی استان لرستان، قریب به 920 میلیارد تومان برآورد می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها