کد خبر: 283983
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۳ ۱۰:۲۵:۲۵
| |

کاهش مالیاتی چین به 298 میلیارد دلار می رسد

تازه ترین آمار نشان می دهد که در سال جاری میلادی ارزش کاهش مالیاتی در چین بر اساس اعلام دولت مرکزی به 298 میلیارد دلار خواهد رسید.

کاهش مالیاتی چین به 298 میلیارد دلار می رسد
کد خبر: 283983
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۳ ۱۰:۲۵:۲۵

اعتمادآنلاین| روزنامه اپل هنگ کنگ روز جمعه نوشت، برمبنای اعلام لی که چیانگ نخست وزیر چین مالیات بر ارزش افزوده و درامد فردی در سال 2019 میلادی در این کشور کاهش چشمگیری خواهد داشت.


این گزارش می افزاید که مالیات دهندگان و شرکت ها در چین در سال جاری میلادی از یک کاهش مالیاتی به ارزش 298 میلیارد دلار برخوردار خواهند شد.


این در شرایطی است که شماری از دولت های محلی از اینکه دولت مرکزی دستور به کاهش مالیاتی داده است، ابراز نگرانی کرده اند و می گویند که عایدی آنها کمتر خواهد شد.


برخی از استان های فقیرتر در سراسر چین بیش از اندازه به درامدهای مالیاتی وابسته هستند و برخلاف این جریان، پیشتر خواستار آن شده بودند که مبالغ بیشتری برای بهبود شرایط اقتصادی آنها اختصاص یابد.


در همین حال این نشریه می نویسد که دولت چین همچنان درگیر جنگ تجاری با آمریکا است و اگر دو طرف به توافق نرسند و آمریکا بخواهد روی 200 میلیارد دلار از اقلام وارداتی از چین به جای 10 درصد 25 درصد تعرفه اعمال کند، اوضاع برای اقتصاد چین سخت تر خواهد شد.


روزنامه خاطر نشان می کند که اقتصاد چین کماکان به صادرات وابسته است و بخش مهمی از رشد به موتور صادرات و کارکرد آن گره خورده است و تعرفه های فزاینده آمریکا فاصله درامدی را برای دولت مرکزی و دولت های محلی چین بیشتر خواهد کرد و به همان نسبت رشد اقتصادی چین را کندتر خواهد کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها