کد خبر: 284077
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۳ ۱۳:۰۳:۱۷
| |

فردا زمان برگزاری شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی به‌منظور بررسی زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد 98 جهت مساعدت با داوطلبان مناطق سیل‌زده، خبر داد.

فردا زمان برگزاری شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی
کد خبر: 284077
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۳ ۱۳:۰۳:۱۷

اعتمادآنلاین| ‌ ابراهیم خدایی افزود: جلسه شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی ساعت هفت و نیم صبح فردا 24 فروردین‌ماه به‌منظور تصمیم‌گیری درباره تغییر زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 98 برگزار می‌شود.

تاریخ برگزاری کنکور سراسری تغییر نمی‌کند


رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در مورد تغییر زمان برگزاری کنکور سراسری 98، تصریح کرد: تأکید می‌کنم در جلسه فردای شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی، مسئله کنکور سراسری 98 مطرح نیست؛ برعکس مطالبی که رسانه‌ها منتشر می‌کنند وارد تغییر زمان برگزاری کنکور سراسری نمی‌شویم و این آزمون طبق برنامه‌ریزی و اعلام قبلی، در روزهای 13 و 14 تیرماه امسال برگزار می‌شود.


وی درباره بحث تغییر زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد 98، یادآور شد: دوشنبه هفته گذشته در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، سازمان سنجش آموزش کشور و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مباحث فنی برگزاری آزمون کارشناسی ارشد 98 مطرح شد.


رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اصرار این سازمان برای اینکه سهمیه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی برای داوطلبان زلزله‌زده شامل حال داوطلبان سیل‌زده هم بشود، اظهار کرد: این سهمیه برای مطالبات داوطلبان مناطق سیل‌زده کفایت می‌کند اما مجلس اصرار بر تغییر زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد دارد.


مطابق جدول زمانی پیش‌بینی شده قبلی، زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد سال 98 روزهای پنج و شش اردیبهشت‌ماه امسال اعلام ‌شده است.

تأثیرهای تأخیر کنکور ارشد


معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره تأثیر تأخیر در برگزاری این آزمون، گفت: عقب افتادنِ به ‌احتمال زیادِ آزمون کارشناسی ارشد، باعث تأخیر در برگزاری کلاس‌های مهرماه می‌شود.


وی توضیح داد: زیرا کنکور کارشناسی ارشد صرفاً برگزاری آزمون تستی نیست و آزمون‌های عملی، مصاحبه و تشریحی زیادی دارد که بخش اصلی فرایند این آزمون به عملیات میدانی اختصاص می‌یابد و نیازمند گذراندن بازه زمانی سه تا چهارماهه است.


وی تأکید کرد: بااین‌حال، سازمان سنجش آموزش کشور یک دستگاه اجرایی است و بر اساس مصوبات قانونی عمل می‌کند.
به گفته خدایی، بررسی زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد به علت نزدیکی به زمان از پیش اعلام‌شده اهمیت دارد.

آمار داوطلبان مناطق سیل‌زده


این مسئول در مورد آمار داوطلبان کارشناسی ارشد 98 مناطق سیل‌زده نیز گفت: تعداد داوطلبان سیل اولیه در آق‌قلا، گمیشان و پل‌دختر حدود 500 نفر است که با سهمیه می‌توان به مطالبات این داوطلبان پاسخ داد. البته برخی مسئله اردوهای جهادی دانشجویان در مناطق سیل‌زده را مطرح می‌کنند که بحث تأخیر در برگزاری کنکور برای این عده از دانشجویان مطرح می‌شود و نه اعمال سهمیه.


خدایی در مورد داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد در اهواز، اظهار کرد: یکی از دلایل برگزاری جلسه فردا، بررسی موضوع برگزاری کنکور در استان خوزستان به‌خصوص شهر اهواز است و نیازمند دریافت دوباره اطلاعات از وزارت کشور و سازمان هلال‌احمر هستیم تا شرایط این شهر را بررسی کنیم.


در پی وقوع بارش‌های سنگین و کم‌سابقه از ابتدای سال در استان‌های شمالی، غربی و جنوب ‏غربی ‏کشور و به دنبال آن جاری شدن سیلاب در این مناطق، خسارات جانی و مالی فراوانی وارد شده است و در این میان، استانهای گلستان، خوزستان، لرستان و فارس، بیشترین آسیب‌ها را متحمل شده‌اند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها