کد خبر: 284165
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۳ ۱۶:۲۸:۲۸
| |

آلمان صدور تسلیحات به عربستان و امارات را ادامه می‌دهد

در حالی که برلین پس از قتل جمال خاشقجی صادرات تسلیحاتی خود به عربستان را متوقف کرده بود، اکنون شورای امنیت فدرال آلمان مجوز فروش تسلیحات به عربستان و امارات را صادر کرده است.

آلمان صدور تسلیحات به عربستان و امارات را ادامه می‌دهد
کد خبر: 284165
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۳ ۱۶:۲۸:۲۸

اعتمادآنلاین| آلمان پس از قتل جمال خاشقجی صادرات تسلیحاتی خود به عربستان را متوقف کرده بود. در اواخر مارس، دولت آلمان در این سیاست تجدید نظر کرد. اکنون شورای امنیت فدرال آلمان مجوز فروش تسلیحات به عربستان و امارات را صادر کرده است.

در شورای امنیت فدرال آلمان، آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور و همچنین چند تن از وزیران کابینه او شرکت دارند. جلسات این شورا به طور غیرعلنی برگزار می‌شود.

خبرگزاری آلمان امروز (جمعه) با انتشار گزارشی، خبر از صدور مجوز فروش تجهیزات نظامی به عربستان و امارات داده است.

حضور و جنایات عربستان و متحدانش در جنگ یمن، سیاست فروش تسلیحاتی به این کشورها را به موضوعی مناقشه‌برانگیز در آلمان تبدیل کرده است.

بر اساس این گزارش، شورای امنیت فدرال آلمان با 9 سفارش خرید جنگ‌افزار موافقت کرده است. تصمیم‌گیری بر سر فروش تسلیحاتی از جمله وظایف شواری امنیت فدرال آلمان به شمار می‌آید.

شش هفته پس از قتل جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول، دولت آلمان به طور یک‌جانبه، صادرات تسلیحاتی خود را به عربستان متوقف کرده بود.

همین موضوع باعث شده بود که کشورهای فرانسه و انگلیس دولت آلمان را تحت فشار قرار دهند؛ به ویژه آن که برخی از سفارش‌های تسلیحاتی عربستان به طور مشترک توسط آلمان و دیگر کشورهای اروپایی تولید می‌شود.

پتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان خبر ارسال تکنولوژی حمل ماشین‌آلات سنگین به عربستان را به اطلاع کارگروه اقتصادی پارلمان آلمان رسانده است. از این تکنولوژی که محصول مشترک شرکت آلمانی کاماگ و فرانسه است، می‌توان برای حمل ماشین‌آلات سنگین نظامی استفاده کرد.

افزون بر آن، مجوز ارسال سامانه‌های راداری تشخیص مکان توپخانه‌ای مدل کبرا به امارات نیز صادر شده است. این سامانه راداری و نرم‌افزارهای مربوط به آن نیز محصول مشترک آلمان و فرانسه است.

شورای امنیت فدرال آلمان در عین حال با فروش تجهیزات برقی برای تجهیز زره‌پوش‌های مدل فوکس به الجزایر نیز موافقت کرده است. همچنین تصمیم گرفته شده است 168 کلاهک جنگی موشکی از نوع دینگو در اختیار قطر گذاشته شود.

این شورا با فروش 3000 جنگ‌افزار ضدتانک به سنگاپور نیز موافقت کرده است. اندونزی نیز از آلمان 18 هزار چاشنی خمپاره‌انداز دریافت می‌کند.

سویم داغدلن، معاون فراکسیون حزب چپ‌های آلمان در پارلمان از صدور مجوز فروش تسلیحات به عربستان و امارات ابراز تأسف کرده است.

داغدلن فروش تسلیحات به کشورهای درگیر در جنگ یمن را نقض قوانین اروپا دانسته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها