ادعاهای وزیر مشاور امارات در امور خارجه علیه ایران در دیدار با گوترش

وزیر مشاور امارات در امور خارجه در دیدار با مسئولین ارشد سازمان ملل و دبیرکل این سازمان ادعاهایی علیه جمهوری اسلامی ایران در رابطه با مساله یمن مطرح کرده است.

ادعاهای وزیر مشاور امارات در امور خارجه علیه ایران در دیدار با گوترش
کد خبر: 284170
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۳ ۱۶:۳۶:۳۴

اعتمادآنلاین| «انور قرقاش» وزیر مشاور امارات در امور خارجه در دیدار با مقامات ارشد سازمان ملل و در رأس آنها آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان در نیویورک ادعاهایی مبنی بر دخالت ایران در بحران یمن و تلاش امارات برای حل این بحران مطرح کرد.

انور قرقاش در دیدارهایش با مسئولان ارشد سازمان ملل و نمایندگان کشورهای عضو در این سازمان مدعی شد که ائتلاف عربی به رهبری عربستان به توافقات استکهلم و تلاش‌های مارتین گریفیث، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن پایبند است. یمن نیازمند رسیدن به راه حل سیاسی است و کشور امارات از این راه حل حمایت می‌کند.

وی با طرح ادعای نقض توافق استکهلم از سوی انصارالله یمن مدعی شد: از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که به فشارهای خود علیه حوثی‌ها و حامیان آنها یعنی ایران ادامه دهد و مسئولیت نقض معاهدات بین‌المللی را برعهده آنها قرار دهد.

وی با طرح ادعای پایبندی امارات به توافق استکهلم گفت که امارات و عربستان 200 میلیون دلار برای کمک به مردم یمن اختصاص داده و در ماه رمضان به آنها تحویل داده خواهد شد.

انور قرقاش مدعی شد: در بندرگاه الحدیده حوثی ها کمک‌های بشردوستانه را غارت می‌کنند و آنها را در بازارهای سیاه می‌فروشند. آنها همچنین گذرگاه‌های دریای سرخ را تهدید می‌کنند و اسلحه ایرانی از جمله موشک‌های بالستیک و پهپاد را وارد یمن می‌کنند.

این مقام اماراتی با طرح این ادعا که برخی طرف‌های منطقه و خصوصاً ایران در امور یمن دخالت می‌کنند افزود: حمایت‌های ایران باعث تداوم حملات نظامی حوثی ها و نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت است.

وزیر مشاور امارات در امور خارجه همچنین خواستار اقداماتی قاطع‌تر از سوی شورای امنیت سازمان ملل برای مقابله با آن‌چه ارسال سلاح از ایران به یمن می خواند و محکومیت نقش ایران در ایجاد درگیری‌ها شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها