محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

رفتار آمریکا در چهل سال گذشته با ایران هیچ تغییری نکرده است/ سپاه بازوی اقتدار نظام در همه عرصه‌ها است

محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران ذره‌ای از منافع خود کوتاه نمی‌آید، گفت: سپاه بازوی اقتدار نظام در همه عرصه‌ها است.

رفتار آمریکا در چهل سال گذشته با ایران هیچ تغییری نکرده است/ سپاه بازوی اقتدار نظام در همه عرصه‌ها است
کد خبر: 284178
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۳ ۱۷:۱۲:۰۷

اعتمادآنلاین| محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در واکنش به تروریست اعلام شدن سپاه توسط آمریکا بیان کرد: رفتار خصمانه آمریکایی‌ها از آغاز حرکت انقلاب اسلامی در سال 57 کاملا بر ما واضح بود، فارغ از تغییر دولت هایشان در طول این 40 سال، رفتار آنها از نظر محتوایی با جمهوری اسلامی ایران هیچ تغییری نکرده است.


وی با بیان اینکه ادبیات فعلی رییس جمهوری آمریکا نسبت به رییسان جمهوری گذشته این کشور، ادبیات کاملا گستاخانه و خاص شده است، اظهارداشت: این اقدامات آنها مثل همه کارهایی است که امروز در دنیا انجام می دهند. بلندی‌های جولان را آمریکایی‌ها به طور نامشروع و خلاف واقع درباره آن تصمیم می‌گیرند در حالی که تمام اعضای سازمان ملل با آن مخالفت می‌کنند.


رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: تروریست اعلام کردن سپاه به هیچ وجه از نظر جمهوری اسلامی ایران قابل قبول نیست. سپاه بازوی اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه‌ها است، نه تنها در عرصه نظامی که امروز در عرصه سازندگی شاهد اقدامات مهمی از طرف این نهاد هستیم.
پورابراهیمی ادامه داد: در حوادثی مانند سیل و زلزله که شرایط خاص در کشور ایجاد می شود، امروز محور و ثقل تصمیمات، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و در کنار آن حوزه امنیت کشور و صیانت از مرزهای کشور هم بر عهده این رکن مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی است.


وی همچنین گفت: آمریکایی‌ها با این کار بیشتر به دنبال فضایی هستند که بتوانند از اقتدار سپاه بکاهند و نسبت به این مجموعه شرایطی را ایجاد کنند که جایگاه آن را در منطقه و جهان کاهش دهند، البته با این حرکت‌ها این‌گونه نخواهد شد.


رییس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران، مجلس و دولت همه در کنار هم از این جایگاه مهم دفاع کردند و با صدور بیانیه و طرح دوفوریتی حمایت قاطع خود را از سپاه نشان دادند.


نماینده کرمان در مجلس دهم با تاکید بر اینکه امروز عقبه سپاه پاسداران مردم هستند، گفت: آمریکایی‌ها با این اقدام در واقع مردم ایران را تحریم کردند، بنابراین جمهوری اسلامی ایران ذره ای از سیاست های خود نسبت به سپاه عقب‌نشینی نمی کند.

آمریکایی‌ها بدانند با آنها برخورد جدی خواهد شد


محمد جواد کولیوند، نماینده کرج و رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس نیز در واکنش به تروریست اعلام شدن سپاه از سوی آمریکا گفت: سپاه جزو نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است و حضرت امام (ره) فرمودند که اگر سپاه نبود کشور نبود.


وی تاکید کرد: ما به شدت نسبت به این موضوع واکنش نشان می دهیم و آمریکایی‌ها بدانند یقینا نیروهای نظامی آنها و ایادی و مشترکین شان در غرب آسیا غیرقانونی هستند بنابراین برخورد ما با آنها جدی خواهد بود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها