لعیا جنیدی، معاونت حقوقی رئیس‌جمهوری:

دغدغه‌های مخالفان قابل مدیریت است/ نسبت به تصویب «پالرمو» و «CFT» خوش‌بینم/ سیاسی کردن لوایح چهارگانه و استفاده از تریبون‌های سیاسی منصفانه نیست

لعیا جنیدی، معاونت حقوقی رئیس‌جمهوری درباره تصویب «پالرمو» و «CFT» در مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: به تصویب این لوایح در مجمع تشخیص خوشبین هستم.

دغدغه‌های مخالفان قابل مدیریت است/ نسبت به تصویب «پالرمو» و «CFT» خوش‌بینم/ سیاسی کردن لوایح چهارگانه و استفاده از تریبون‌های سیاسی منصفانه نیست
کد خبر: 284235
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ ۰۹:۰۷:۴۱

اعتمادآنلاین| لعیا جنیدی، معاونت حقوقی رئیس‌جمهوری درباره سرنوشت «پالرمو و CFT» در مجمع تشخیص مصلحت نظام و اینکه گفته می‌شود بر اساس شنیده‌ها مجمع به این لوایح رأی نخواهد داد، بیان کرد:‌ امیدمان را همیشه حفظ کرده‌ایم زیرا معتقدیم از لحاظ کارشناسی و مصلحت کار درستی صورت گرفته است.

معاونت حقوقی رئیس‌جمهور تاکید کرد: از لحاظ کارشناسی الحاق ما به این معاهدات مشکلی برای کشور ایجاد نخواهد کرد و مزایای زیادی هم خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است یک دغدغه‌هایی وجود داشته باشد که در پاسخ گفته‌ایم این دغدغه‌ها قابل اداره و مدیریت است.

جنیدی با تاکید بر اینکه ما پیگیر این موضوع هستیم و من نسبت به تصویب این لوایح تا حدودی خوشبین هستم، بیان کرد: در فرصت‌های بعدی ما دیدگاه‌ها، نقطه نظرات، مواضع و نظرات کارشناسی و مصالحی که پشت آن می‌بینیم را بازگو خواهیم کرد.

وی ادامه داد: مجمع تشخیص مصلحت نظام مرجع تشخیص مصلحت کشور است، بنابراین مصالح را دوباره تبیین می‌کنیم و بر اساس آن توقع همکاری از مجمع با درنظر گرفتن دیدگاه کارشناسی، مدیریتی و مصلحتی دولت را داریم.

معاونت حقوقی رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه عده‌ای پشت تریبون‌های عمومی نسبت به تصویب لوایح چهارگانه موضع‌گیری می‌کنند و مطالبی را بیان می‌کنند که خلاف واقعیت است،‌ از نظر شما چرا این افراد دست به چنین کارهای می‌زنند، بیان کرد: بعضی‌ها نظر مخالف کارشناسی دارند که در این حد ایرادی ندارد.

وی تاکید کرد: انصافا سیاسی کردن موضوع و استفاده از تریبون‌های سیاسی برای این منظور درست نیست.

جنیدی خاطرنشان کرد: هنگامی که کار به اینجا کشیده می‌شود، در واقع مثل این است که گفته باشیم بحث‌های کارشناسی،‌ دقت‌های مدیریتی و هر موضوع فنی که می‌تواند آثار مهمی بر مصالح جامعه داشته باشد، در هیاهیوی سیاسی گم کنیم که این اصلا درست نیست.

وی درباره اینکه آیا یک تیم کارشناسی منسجم و قوی در بررسی این لوایح حضور دارند،‌ بیان کرد: بله،‌ از دولت این طور است،‌ مخالفان هم دیدگاه‌هایی برای خودشان دارند که هیچ ایرادی ندارد اما با سیاسی کردن موضوع و کشاندن آن به تربیون‌های عمومی موافق نیستیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها