20میلیون تن محصول پتروشیمی صادر شد

مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری گفت: پارسال 20 میلیون تن تولیدات صنایع پتروشیمی به ارزش 10 میلیارد و 645 میلیون دلار به کشورهای مختلف دنیا صادر شد.

20میلیون تن محصول پتروشیمی صادر شد
کد خبر: 284257
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ ۰۹:۳۲:۱۲

اعتمادآنلاین| تقی صانعی جمعه شب در نشست بررسی مشکلات واحدهای پتروشیمی باحضور وزیر اطلاعات گفت: از مجموع 56 واحد پتروشیمی فعال کشور 20 واحد در ماهشهر، 16 واحد در عسلویه و مابقی واحدها در سایر مناطق کشور پراکندگی دارند که این شمار واحد سالانه 50 میلیون تن تولید دارند.


وی بیان کرد: 60 واحد پتروشیمی در دست احداث وجود دارد که با بهره برداری آنها ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور به 120 میلیون تن در سال افزایش می یابد.


صانعی ادامه داد: اکنون عمده ترین مشکلات واحدهای پترو شیمی کشور تامین خوراک است که این مشکل در منطقه عسلویه به دلیل وجود خوراک به چشم نمی آید.


مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری اظهار داشت: صنعت پتروشیمی در ایران دکترین اقتصادی مملکت است چراکه با وجود مواد اولیه خدادادی مانند نفت و گاز قابلیت ایجاد ارزش افزوده فراوانی در آن نهفته است.


صانعی ادامه داد: چنانچه تمرکز لازم برای گسترش واحدهای پتروشیمی کشور ایجاد شود این مهم به اشتغال و اقتصاد کشور کمک شایانی می کند.
وی اظهار داشت: سهم گاز مصرفی واحدهای پتروشیمی کشور از کل مصرف 8.5 درصد است؛ این درحالی است که 35 درصد از صادرات غیرنفتی کشور توسط واحدهای پتروشیمی محقق شده است.


مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری ادامه داد: این واحد که سال 86 راه اندازی شد اکنون با تولید سالانه 4.5 میلیون تن آروماتیک یکی از بزرگ ترین واحدهای تولید این محصول در کشور است.


صانعی یادآور شد: منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با برخورداری از 16 واحد پتروشیمی در تولید محصولاتی همچون الفین، آمونیاک ومتانول از بزرگ واحدهای تولیدی جهان محسوب می شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها