کد خبر: 284282
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ ۰۹:۵۵:۰۰
| |

گزارش اعتمادآنلاین از فوتبال زنان در آمریکای جنوبی:

قدم‌های بزرگ آرژانتین برای حرفه‌ای کردن فوتبال زنان

ماتیاس لمنز رییس باشگاه سن‌لورنزو اعلام کرده است که با 15 بازیکن این تیم قرارداد حرفه‌ای بسته شده است. از جمله این بازیکنان مارکا سانچز و کاپیتان تیم الیانا مدینا است.

قدم‌های بزرگ آرژانتین برای حرفه‌ای کردن فوتبال زنان
کد خبر: 284282
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ ۰۹:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ باشگاه سن لورنزو اعلام کرد اولین قرارداد حرفه ای فوتبال زنان آرژانتین در این باشگاه امضا شده است.

لحظه‌ای تاریخی برای ورزش در آمریکای جنوبی که برای سال‌ها زنان ورزشکار در مقایسه با مردان ورزشکار، شهروندان درجه دو به حساب می‌آمدند.

فوتبال زنان

ماتیاس لمنز رییس باشگاه سن‌لورنزو اعلام کرد که با 15 بازیکن این تیم قرارداد حرفه‌ای بسته شده است. از جمله این بازیکنان مارکا سانچز و کاپیتان تیم، الیانا مدینا است. باشگاه سن‌لورنزو هزینه 8 قرارداد را پرداخت می‌کند و باقی قراردادها به حمایت فدراسیون فوتبال پرداخت خواهد شد.

در ماه مارچ فدراسیون فوتبال آرژانتین اعلام کرد به باشگاه‌هایی که حداقل 8 قرارداد حرفه‌ای با زنان فوتبالیست داشته باشند 3000 دلار در ماه کمک می‌کند.

بازیکن جدید باشگاه سن لورنزو، سانچز 27 ساله است که حالا تبدیل به سمبل تلاش برای حرفه‌ای کردن لیگ فوتبال زنان شده است. او بعد از جدا شدن از باشگاه اورکیزا، از این تیم به دلیل پرداخت نکردن حقوق 7 سال خود، شکایت کرد.

سانچز می‌گوید: «بازیکنان زیادی هستند که دوران فوتبال خود را بدون قرارداد حرفه‌ای به پایان رسانده‌اند. این مبارزه سال‌ها است که ادامه دارد.»

نیمی از بازیکنان تیم ملی آرژانتین عضو باشگاه اورکیزا هستند و این باشگاه ماهیانه تنها 10 دلار به بازیکنانش دستمزد می‌دهد. این بازیکنان برای تامین هزینه‌های خود می‌توانند در باشگاه شغلی غیرورزشی و نیمه‌وقت داشته باشند.

با وجود ابنکه تیم ملی زنان آرژانتین در تابستان به جام‌جهانی فرانسه می رود، بسیاری از بازیکنان در باشگاه‌ها باید برای شرکت در مسابقات پول پرداخت کنند و هزینه‌ای بابت غذا، لباس تیم یا هزینه دوره درمان مصدومیت به آن‌ها پرداخت نمی شود. در چنین شرایطی اقدام باشگاه سن‌لورنزو ممکن است بقیه تیم‌ها را هم با حرفه‌ای کردن فوتبال زنان همسو کند.

ماه گذشته در اتفاقی تاریخی تیم زنان بوکاجونیورز بازی اول خود را در ورزشگاه بومبونرا انجام داد و تیم لانوس را با نتیجه 5-0 شکست داد. استقبال بی‌سابقه تماشاگران از این بازی نوید آینده‌ای روشن برای فوتبال زنان آرژانتین را می‌دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها