حسین کمالی، عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات:

مواد طرح پارلمان اصلاحات در حال بررسی است/ تعداد احزاب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات سی و یک عضو است

حسین کمالی، عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از بررسی مواد طرح پارلمان اصلاحات در این شورا خبر داد و گفت: در صورت تصویب مواد باقی مانده، طرح پارلمان اصلاحات نهایی شده و برای اجرا ابلاغ می‌شود.

مواد طرح پارلمان اصلاحات در حال بررسی است/ تعداد احزاب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات سی و یک عضو است
کد خبر: 284404
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ ۱۲:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین کمالی، عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات روز یکشنبه در حاشیه نشست خانه احزاب درباره تازه ترین خبرها از طرح پارلمان اصلاحات بیان کرد: مواد پارلمان اصلاحات در شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان در حال بررسی است و اکثر بندهای آن به تصویب رسیده است. تعدادی از ماده ها باقی مانده است که در صورت تصویب آن ها، طرح نهایی خواهد شد و برای اجرا ابلاغ می شود.


عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات افزود: هم اکنون تعداد احزاب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات سی و یک عضو است.


وی که در حال حاضر رییس خانه احزاب است، درباره قانون جدید خانه احزاب و انتقادات وارد به آن گفت: قانون احزاب مورد انتقاد همه اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا تا احزاب میانه رو است و کمتر حزبی است که نسبت به این قانون ایراد و اشکالی وارد نکرده باشد. اما قانون تا زمانی که قانون است باید اجرا شود.


کمالی با بیان اینکه احزاب باید بر اساس همین قانون فعالیت ها، اساسنامه و کنگره های خود را با آن تطبیق دهند،اظهارداشت: هنوز تغییرات در لایحه جدید قانون احزاب مشخص نیست.


رییس خانه احزاب گفت: ما طرح هایی را درباره این قانون به مجلس ارائه دادیم، دولت هم به صورت لایحه در رابطه با قانون احزاب، نظرات خود را ارائه می دهد، مجموعه این ها با هم قانون جدید احزاب را تشکیل خواهند داد.


عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برخی انتقادات درباره دولتی شدن احزاب در سایه قانون جدید را رد کرد و گفت: دولتی شدن با قانونی شدن فرق دارد. دولتی شدن برای احزاب سم است اما همه باید در چارچوب قانون فعالیت کنند.


وی یادآورشد: پیشنهاداتی درباره قانون احزاب به مرکز پژوهش های مجلس و همچنین دولت ارائه دادیم و به تفاهم رسیدیم و این تفاهمات به صورت طرحی در مجلس مطرح شد. قبلا هم طرح هایی توسط دولت تهیه شده بود که نمی دانم ارائه شده یا نه.


رییس خانه احزاب با اشاره به برگزاری جلساتی با دولت و معاونت حقوقی ریاست جمهوری درباره قانون انتخابات اظهارداشت: اصلاحاتی هم در این جلسات در نظر گرفته شد و به صورت یک لایحه در دولت به تصویب رسید که تقدیم مجلس شد.


کمالی خاطرنشان کرد: لایحه سوم هم لایحه جرم سیاسی است که امیدواریم در دوره آینده فعالیت خانه احزاب مورد توجه قرار گیرد.


دبیرکل حزب اراده ملت ایران هم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا درباره برخی زمزمه های انتخاب هیات موسس پارلمان اصلاحات گفت: مواد طرح پارلمان اصلاحات هنوز بررسی و تکمیل نشده است.


به گفته «احمد حکیمی پور» اعضای این پارلمان هم از احزاب شورای هماهنگی اصلاح طلبان خواهند بود.


به گزارش ایرنا، نخستین جلسه خانه احزاب در سال جاری و دوره جدید امروز شنبه برگزار شد.


پارلمان اصلاحات ایده ای است که نخستین بار از سوی مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری مطرح شد و طی سال های گذشته مورد توجه جریان های اصلاح طلب بوده است.


این طرح به منظور افزایش نقش احزاب و گروه های حقوقی در فعالیت ها و تصمیم گیری های جبهه اصلاح طلب ارائه شد؛ ایده ای که برای نهایی و عملی شدن پروسه طولانی را پیموده و همچنان با چالش هایی روبروست.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها