کد خبر: 284449
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ ۱۳:۱۵:۴۴
| |

آمادگی اروپا برای وضع تعرفه‌های بالا بر تولیدات آمریکایی

در پی بالا گرفتن مناقشات تجاری بین اتحادیه اروپا و آمریکا سر دو شرکت هواپیماسازی بوئینگ و ایرباس، برخی رسانه‌ها از آمادگی بروکسل برای قرار دادن تعرفه‌های گمرکی بالا روی برخی تولیدات آمریکایی در واکنش به تهدبدات واشنگتن خبر دادند.

آمادگی اروپا برای وضع تعرفه‌های بالا بر تولیدات آمریکایی
کد خبر: 284449
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ ۱۳:۱۵:۴۴

اعتمادآنلاین| اتحادیه اروپا آمریکا را به قرار دادن تعرفه‌های گمرکی جدید روی تولیدات آمریکایی تهدید کرده است. به نوشته چندین خبرگزاری غربی، کمیسیون اروپایی لیستی از تولیدات آمریکایی را ارائه داد که می‌تواند با تعرفه‌های گمرکی جدید مواجه شود. این لیست، وارداتی به ارزش حدود 20 میلیارد یورو را شامل می‌شود؛ البته کمیسیون اروپایی هنوز این خبر را تایید نکرده است.

پس از اینکه سازمان تجارت جهانی اعلام کرد سوبسیدهای اتحادیه اروپا برای ایرباس، تأثیراتی منفی بر آمریکا داشته است، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تهدید کرد بر 11 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از اروپا، تعرفه وضع می‌کند.

پیشتر نماینده تجاری آمریکا اعلام کرده بود که واشنگتن در حال آماده‌سازی تعرفه‌هایی برای طیف گسترده‌ای از صادرات اتحادیه اروپا به آمریکا، است که این گروه، کالاهایی نظیر هواپیمای مسافربری و قطعات آن و همچنین مشروبات الکلی، پنیر و محصولات لبنی را در بر می‌گیرد.

ترامپ در توئیتر خود نوشت: سازمان تجارت جهانی اعلام کرد سوبسیدهای اتحادیه اروپا برای ایرباس، تأثیرات مخربی بر ایالات متحده آمریکا داشته است و حالا این کشور بر 11 میلیارد دلار از کالاهای اتحادیه اروپا تعرفه وضع خواهد کرد. اتحادیه اروپا از تجارت با آمریکا سو استفاده کرده و این روند به زودی متوقف می‌شود.

این تهدید آمریکا به شدت مورد انتقاد مقامات اروپایی قرار گرفت. آنها می‌گویند در این رقم 11 میلیارد دلار خیلی اغراق شده است. همچنین بلوک اروپا تهدید کرده است اقداماتی تلافی‌جویانه را برای سوبسیدهای بوئینگ به کار خواهد گرفت. ایرباس با اعلام اینکه هیچ پایه و اساس قانونی برای این اقدام واشنگتن وجود ندارد، در مورد تعمیق تنش‌های تجاری دو سوی آتلانتیک هشدار داده است.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها