مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی:

نرخ خرید تضمینی گندم 1700 تومان است/ نابودی700 هزار تن گندم در پی سیلاب اخیر

اسماعیل اسفندیاری مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: نرخ خرید تضمینی گندم نان و گندم دو روم، هزار و 700 تومان در نظرگرفته شد که با افت پایه 4 درصد مفید و  یک درصد غیرمفید به وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شده است. 

نرخ خرید تضمینی گندم 1700 تومان است/ نابودی700 هزار تن گندم در پی سیلاب اخیر
کد خبر: 284478
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۴ ۱۳:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| اسماعیل اسفندیاری در خصوص قیمت تضمینی گندم گفت: نرخ پایه خرید گندم نان و گندم دو روم، هزار و 700 تومان درنظرگرفته شده است که نسبت به سال گذشته گندم نان 31 درصد و گندم دو روم 33 درصد افزایش قیمت داشته و با افت پایه 4 درصد مفید و یک درصد غیرمفید به وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شده است.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: کشاورزان درامر تولید گندم باید به تاریخ گشت، آبیاری صحیح، مبارزه با آفات و علف‌های هرز توجه بیشتری داشته باشند که محصول با کیفیت را تولید کنند.

اسفندیاری با بیان اینکه مهم‌ترین معیار برای تعیین قیمت تضمینی گندم، هزینه‌های تولید است، ادامه داد: نرخ پیشنهادی از سوی وزارت کشارزی به شورای اقتصاد کشور پیشنهاد داده می‌شود و این شورا قیمت نهایی را اعلام می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در سال زراعی 97-98 بیش از 5 میلیون و 900 هزار هکتار گندم کشت شد که به نسبت سال زراعی گذشته افزایش 2.4 درصدی داشته و از نظر کیفی نیز نسبت به سال گذشته از کیفیت بیشتری برخوردار است.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی در ادامه افزود: برداشت گندم در استان‌های سیستان و بلوچستان، بوشهر، جنوب استان کرمان و فارس و خوزستان آغاز شده و هم اکنون در مراحل اولیه برداشت قرار دارند.

اسفندیاری در خصوص پیش بینی برای میزان برداشت گندم گفت: پیش بینی می‌شود که حداقل 11 میلیون تن گندم در کشور برداشت شود و انتظار می‌رود که این رقم تا 14 میلیون تن نیز پیش برود همچنین احتمال این وجود دارد که رکورد برداشت گندم در تاریخ ایران نیز شکسته شود.

وی مطرح کرد: به دلیل سیل‌های اخیر و طبق محاسبات صورت گرفته، حدود 700 هزار تن از تولیدات گندم در کل کشور نابود شده اند که در برخی مزارع کشور امکان جبران نیمی از آن وجود دارد.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها