کد خبر: 284499
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۶ ۰۸:۲۰:۰۰
| |

کمال دهقانی فیروزآبادی، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

هر تصمیمی که مجمع تشخیص مصلحت در مورد لوایح مرتبط با FATF بگیرد به صلاح کشور است/ اقدام آمریکا در تروریست نامیدن سپاه ارتباطی به تصویب لوایح مرتبط با FATF ندارد/ مصالح کشور بسیار بالاتر از اقدامات پیش پا افتاده آمریکاست

کمال دهقانی فیروزآبادی، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: اقدام ترامپ و قرار دادن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی یک اقدام موذیانه و در جهت منافع اسراییل است و به‌هیچ‌وجه مجمع تشخیص مصلحت نظام نباید در این گرداب بیفتد. مصالح کشور بسیار بالاتر از اقدامات پیش پا افتاده‌ آمریکایی‌هاست.

هر تصمیمی که مجمع تشخیص مصلحت در مورد لوایح مرتبط با FATF بگیرد به صلاح کشور است/ اقدام آمریکا در تروریست نامیدن سپاه ارتباطی به تصویب لوایح مرتبط با FATF ندارد/ مصالح کشور بسیار بالاتر از اقدامات پیش پا افتاده آمریکاست
کد خبر: 284499
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۶ ۰۸:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| کمال دهقانی فیروزآبادی، نماینده تفت و میبد و نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین در خصوص تأثیر قرار گرفتن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی از سوی سپاه در تصویب لوایح مرتبط با FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: اتفاق خوبی است که لوایح مرتبط با اف‌ای‌تی‌اف در مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد، یعنی این لوایح در بهترین وقت و در بهترین مکان برای تصمیم‌گیری قرار دارد.

او ادامه داد: با توجه به سازوکار قانونی، مجلس یک طرح یا لایحه را تصویب می‌کند و در شورای نگهبان بررسی می‌شود و اگر اختلاف‌نظری میان مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام وجود داشته باشد، این طرح یا لایحه برای تصمیم‌گیری به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع می‌شود.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ما در کشور بن‌بستی نداریم، تأکید کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام دارای سازوکار قانونی است تا ما هیچ‌وقت در کشور بن‌بستی نداشته باشیم، چرا که مصالح عالی کشور و منافع ملی کشور در مجمع تشخیص، فوق قانون می‌تواند مورد تصمیم‌گیری قرار بگیرد و اگر مصلحتی برای منافع ملی تشخیص دهند می‌توانند در آنجا مصلحت‌اندیشی کنند.

دهقانی گفت: بنابراین لوایح مرتبط با FATF در بهترین مکان ازنظر قانون‌گذاری قرار دارد و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام بسیار باتجربه و منصوب مقام معظم رهبری هستند و یا به حکم جایگاه‌هایی که دارند و جایگاه مهمی است که روسای سه قوه و برخی مسئولین در مجمع حضور دارند و هر تصمیمی آن‌ها بگیرند مطمئن هستیم صلاح کشور در ‌آن تصمیم خواهد بود.

او در خصوص پیش‌بینی‌اش از سرنوشت لوایح مرتبط با FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام، تاکید کرد: نمی‌توان پیش‌بینی در خصوص به تصویب رسیدن لوایح مرتبط با FATF در مجمع داشت. اقدام آمریکا در قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی ارتباطی به تصویب لوایح مرتبط با FATF ندارد.

این نماینده مجلس ادامه داد: لوایح مرتبط با FATF یک سازوکار قانونی و حقوقی برای ادغام بانک‌های ایران در بانک‌های جهانی است، به شکلی که منافع ما تأمین شود و ارتباطات اقتصادی ما با دنیا ایجاد شود. اقدام ترامپ و قرار دادن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی یک اقدام موذیانه و در جهت منافع اسراییل است و به‌هیچ‌وجه مجمع تشخیص مصلحت نظام نباید در این گرداب بیفتد. مصالح کشور بسیار بالاتر از اقدامات پیش پا افتاده آمریکایی‌هاست.

دهقانی گفت: در حقیقت کشور ما یک درخت بسیار تنومندی شده و توان گرفته و دنیا کشور ما را به صلابت و استقلالش می‌شناسد. به اینها- آمریکایی‌ها- باید گفت «ای مگس، عرصه سیمرغ نه جولانگه توست، عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها