ابوالفضل حسن‌بیگی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:

ایرادات شورای نگهبان به CFT و پالرمو دقیق و درست بود/ خوش رقصی موافقان FATF برای آمریکا/ وقت کُرنش و امتیازدهی نیست

ابوالفضل حسن‌بیگی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: افرادی که هنوز به دنبال تصویب CFT و پالرمو هستند، به دنبال خوش‌رقصی برای آمریکا و اروپا خواهند بود.

ایرادات شورای نگهبان به CFT و پالرمو دقیق و درست بود/ خوش رقصی موافقان FATF برای آمریکا/ وقت کُرنش و امتیازدهی نیست
کد خبر: 284598
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ ۰۸:۴۸:۱۹

اعتمادآنلاین| ابوالفضل حسن‌بیگی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در خصوص بررسی لوایح چهارگانه در مجمع تشخیص مصلحت نظام، با توجه به قرار دادن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی از سوی آمریکا، بیان کرد: لوایح مربوط به FATF شامل دو کنوانسیون CFT و پالرمو به دلیل اختلاف‌نظر مجلس و شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شده است.

ایرادات شورای نگهبان به CFT و «پالرمو» کاملاً دقیق و درست بود

وی افزود: ایرادات شورای نگهبان به این دو لایحه کاملاً دقیق و درست بود، شورای نگهبان بر اساس وظیفه قانونی و حقوقی خود، ایرادات دقیقی را از مصوبه مجلس در مورد این دو لایحه گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: اکثریت اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز مخالف این دو لایحه هستند. این لوایح نوعی باج دادن به اروپا و آمریکا و کوتاه آمدن در برابر اسرائیل و کُرنش در برابر خواسته‌های ناحق اروپا و آمریکا است.

حسن بیگی تصریح کرد: افرادی که هنوز به دنبال تصویب CFT و «پالرمو» هستند، به دنبال خوش‌رقصی برای آمریکا و اروپا خواهند بود.

وی در خصوص اقدام آمریکا مبنی بر قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی، اظهار داشت: طی ماه‌های گذشته و در پی اقدامات ایالات متحده آمریکا مبنی بر قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی، وحدت و همدلی میان مردم و مسئولان افزایش یافته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: آمریکا و اسرائیل به زانو درآمده‌اند و حضور سپاه در کنار حماس، جهاد اسلامی، حزب‌الله، مقاومت عراق و سوریه، عامل اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه و در برابر رژیم صهیونیستی است.

حسن بیگی گفت: آمریکا و اسرائیل می‌دانند که سپاه پاسداران دارای قدرت نظامی قوی است و در بخش تجهیزات پهباد، موشکی و نظامی در منطقه بدون رقیب است.

امروز زمان مناسبی برای کرنش و امتیازدهی نیست

وی با بیان اینکه نگاه مستضعفان جهان به جمهوری اسلامی است، تاکید کرد: سپاه پاسداران پشت و پناه مسلمانان است؛ آمریکا شکست خورده، امروز زمان مناسبی برای کُرنش و امتیازدهی نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: جهان چند قطبی شده است و جمهوری اسلامی باید به عنوان یکی از قدرت‌های بزرگ جهانی ایفای نقش کند.

حسن بیگی گفت: امروز غرب‌گرایانی که خواستار مذاکره با آمریکا بودند، فهمیده‌اند که آمریکا دروغگو است.

نقض توافق «برجام» در زمینه انتقال دانش هسته‌ای به ایران

وی گفت: آمریکا و اروپا در بُعد تحقیقات هسته‌ای علی‌رغم توافقات انجام شده در برجام، با ایران همکاری نکردند و مانع از حضور چین نیز شدند.

این نماینده مجلس در تشریح عواملی که موجب شد آمریکا پای میز مذاکره با ایران قرار گیرد، گفت: رهبری بی‌بدیل آیت الله خامنه ای، حضور ملت ایران در صحنه مقاومت، مقاومت جمهوری اسلامی ایران در برابر غرب و همچنین تقویت بنیه دفاعی و موشکی نیروهای مسلح و اصرار ملت ایران در حفظ حقوق هسته‌ای موجب شد آمریکا مجبور شود پای میز مذاکره با ایران بنشیند.

حسن‌بیگی اظهار داشت: آمریکا و غرب به دنبال این بودند که با مذاکرات هسته‌ای و برجام بتوانند از جمهوری اسلامی زمان بخرند اما جمهوری اسلامی زرنگ‌تر از آنها بود زیرا شیطان بر همه مسلط است؛ جز مؤمنان.

وی ادامه داد: در قلب رآکتور هسته‌ای اراک بِتُن نریخته‌ایم، بلکه در چارچوب برجام، اقداماتی را در راستای توافقات انجام داده‌ایم.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس افزود: با تلاش و کوشش جوانان ایران، امروز به دانش تولید نسل هشتم سانتریفیوژها دست یافته‌ایم؛ این موضوع آمریکا را عصبانی کرده است.

حسن بیگی تصریح کرد: با دستور مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توانایی برای تولید 190 هزار سو، جوانان ایران از روزنه‌های موجود استفاده کردند تا توانایی‌های خود را نشان دهند.

وی گفت، هر زمانی که بخواهیم از برجام خارج شویم، ظرف کمتر از یک ماه رآکتور اراک با سانتریفیوژهای نسل هشتم آغاز به کار خواهد کرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها