غلامرضا انصاری، عضور شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران:

بهبود معیشت مردم و امنیت اقتصادی باید اولویت اول سال 98 باشد

غلامرضا انصاری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: در شرایطی که معیشت مردم در معرض تهدید قرار گرفته، اولویتی که دولت باید در دستور کار قرار دهد، بهبود معیشت مردم است.

بهبود معیشت مردم و امنیت اقتصادی باید اولویت اول سال 98 باشد
کد خبر: 284616
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ ۰۸:۵۷:۳۶

اعتمادآنلاین| غلامرضا انصاری، عضور شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران در ارتباط با اولویت‌های مدیریت در سال 98 بیان کرد: در شرایطی که معیشت مردم در معرض تهدید قرار گرفته، اولویتی که دولت باید در دستور کار قرار دهد، بهبود معیشت مردم و تأمین امنیت اقتصادی است. چالش‌هایی که به صورت جدی برای مردم در این حوزه وجود دارد مشکلات عدیده‌ای را ایجاد خواهد کرد. ریشه مشکلات مردم در وضعیت معیشتی باید با درایت، شجاعت در تصمیم سازی و مدیریت قاطع و کارآمد برطرف شود.

وی ادامه داد: با توجه به طرحی که نمایندگان محترم مجلس برای تأسیس وزارت بازرگانی ارائه دادند، بازنگری در ساختار اجرایی کشور و چابک سازی سازمان اداری از جمله اولویت‌هایی است که می‌تواند مشکلات فعلی را مدیریت کند. ما در حوزه توزیع و نظارت در بازار مشکل داریم، نگاه علمی به حوزه اجتماعی و احیای سازمان ملی رفاه اجتماعی و تجمیع واحدها و نهادهای متعدد متداخل در هم می‌تواند بخشی از مشکلات ما را در حوزه آسیب‌های اجتماعی سامان دهد.

این فعال سیاسی گفت: نکته‌ای که در سیل خود را نشان داد، ناهماهنگی و هم‌پوشانی برخی اقدامات در امر امداد و نجات است. سال‌های قبل یک نهاد مدیریت تمام امور امداد و نجات را دست می‌گرفت و همه دستگاه‌ها زیر نظر این نهاد در مواقع حساس کار می‌کردند و امروزه ما شاهد تعدد متولیان در این حوزه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز ورود به حوادث و سوانح در قالب ستاد مدیریت بحران چندگانگی را نشان داد که باید برای چابکی در مدیریت بحران برطرف شود. به نظر من نمایندگان مجلس باید مدیریت واحد امداد و نجات را به صورت طرح پیگیری کنند تا فرماندهی این امر به هلال احمر که ارتباطات بین‌المللی هم دارد و می‌تواند کمک‌های جهانی را دریافت کند بسپارند.

انصاری در پایان گفت: کارآمدی سیستم‌ها و مدیران که بتوانند با توجه به مشکلات اقتصادی و تحریم کشور را اداره کنند از نکاتی است که دولت باید با پوست اندازی آن را با جدیت پیش ببرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها