کد خبر: 284699
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ ۱۰:۰۹:۴۴
| |

سیدشهاب‌الدین صدر، عضو شورای مرکزی خانه احزاب:

احزاب باید نقش موثری را در صحنه‌های سیاسی کشور ایفا کنند

سیدشهاب‌الدین صدر، عضو شورای مرکزی خانه احزاب بر ضرورت نقش‌آفرینی احزاب در صحنه‌های سیاسی کشور تاکید کرد.

احزاب باید نقش موثری را در صحنه‌های سیاسی کشور ایفا کنند
کد خبر: 284699
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ ۱۰:۰۹:۴۴

اعتمادآنلاین| سید شهاب الدین صدر، عضو شورای مرکزی خانه احزاب درباره برنامه خانه احزاب در دوره جدید گفت: درحال حاضر دور جدید شورای مرکزی خانه احزاب به تازگی شکل گرفته و به راه افتاده است و باید گفت که ترکیب شورای مرکزی این دوره کاملا با دوره پیشین تفاوت دارد.

وی ادامه داد: چهره‌های جدیدی در این دوره حضور دارند و ما امید داریم که دایره خانه احزاب گسترده تر ،جدی تر و فعال تر عمل کند.

وی ادامه داد: زمانی که ما در کشور هر سال بصورت میانگین یک انتخابات گسترده و ملی داریم روشن است که بایستی احزاب فعالیت جدی و مهمی را داشته باشند تا بتوانند آرای مردم را هماهنگ تر کرده و سطح بینش سیاسی کشور و مردم را افزایش دهند، لذا جای فعالیت مهم احزاب در کشور بسیار خالی است.

صدر خاطرنشان کرد: براساس قانون اساسی، وضعیت فعلی کشور و مشارکتی که مردم در انتخابات های کشور دارند، قاعدتا احزاب می‌توانند نقش خوب و موثری را در صحنه‌های سیاسی کشور ایفا کنند.

وی با اشاره به نقش خانه احزاب در کشور تصریح کرد: البته خانه احزاب تشکیلاتی صرفا صنفی بوده و نقشی درجهت تبلیغ و یا نهی هیچ یک از جریان‌های سیاسی مختلف ایفا نمی‌کند بلکه تمام فعالیت خود را معطوف به بالا بردن نقش احزاب کشور در چهارچوب قانون اساسی کرده است، لذا ما امیدواریم که در این دوره این اتفاق به خوبی رخ دهد.

صدر خاطرنشان کرد: البته اصلاحاتی هم در قانون انتخابات کشور هم در مجلس و هم در دولت درحال شکل گیری است که به دنبال آن بخشی از آرای مردم از طریق احزاب شکل می‌گیرد و در واقع هم به اعضا حقیقی رای داده و هم به احزاب که این موضوع باعث جدی‌تر شدن نقش احزاب و ارتقا جایگاه احزاب در کشور نیز خواهد شد؛ بنابراین به طور مسلم اگر این اتفاق رخ دهد احتمالا شاهد موج مثبتی در وضعیت رقابت جریان‌های سیاسی کشور شاهد خواهیم بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها