کد خبر: 284705
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ ۱۰:۱۸:۲۳
| |

تحویل کمک‌های اهدایی ژاپن و عمان به هلال ‌احمر

جمعیت هلال احمر اعلام کرد: کمک‌ های بشردوستانه و اهدایی ژاپن و عمان به سیل زدگان کشورمان در دیداری رسمی با رئیس سازمان امداد و نجات به این سازمان تحویل داده شد.

تحویل کمک‌های اهدایی ژاپن و عمان به هلال ‌احمر
کد خبر: 284705
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ ۱۰:۱۸:۲۳

اعتمادآنلاین| ‌ سلطان بن راشد القتبی قائم مقام و معاون سفیر عمان در ایران در دیدار با مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر با تشکر از دعوت سازمان امداد و نجات هلال‌احمر ایران گفت: از ابتدای وقوع سیل در ایران من و همکارانم در عمان پیگیر اخبار این حادثه از طریق سفارت و وزارت امور خارجه ایران بودیم و پس از صدور دستور سلطان قابوس مبنی بر امدادرسانی به نیازمندان و همچنین آغاز اقدامات بشردوستانه، موضوع کمتر از 24 ساعت پیگیری شد و سازمان خیریه عمان اقلام حاضر را به ایران ارسال کرد.


قائم مقام و معاون سفیر عمان در ایران افزود: درصدد هستیم تا با سرعت بالاتری اقلام امدادی بعدی را برای همدردی و مشارکت با مردم ایران آماده و ارسال کنیم.


وی با بیان اینکه به منظور صرفه‌جویی در زمان و همچنین بالا بردن سرعت انتقال اقلام ارسالی، دولت عمان اقدام به استفاده از ناوگان هوایی نظامی کشور و همچنین خطوط هوایی عمان‌ایر کرد، گفت: این اقلام نیمه شب جمعه با هماهنگی سفارت عمان در ایران و ارسال آن با نظارت سفارت ایران در مسقط، پیگیری و گواهینامه‌ها و مستندات مربوطه برای پیگیری‌های بعدی به ریاست سازمان امداد و نجات ارائه شد.

آمادگی ژاپن برای کمک به بازسازی مناطق سیل زده


همچنین اقلام اهدایی جایکا (کشور ژاپن) با حضور مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه، رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر و سفیر و نماینده تام الاختیار ژاپن و رئیس دفتر سازمان همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) در ایران به صورت رسمی تحویل هلال احمر داده شد.


میتسوگو سایتو، سفیر و نماینده تام الاختیار ژاپن در ایران در دیدار با رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: مردم و دولت ژاپن به ‌خوبی همراهی و کمک مردم ایران را در حادثه زلزله و سونامی ژاپن به‌ خاطر دارند و به همین منظور وظیفه خود می‌دانیم که کمک‌های بشردوستانه خود که نشانه‌ای است از همدردی ما با مردم ایران است، تقدیم جمعیت هلال احمر کنیم و در این زمینه آماده‌ایم تا به منظور کمک به تلاش های مردم ایران برای بازسازی‌های آتی، به همکاری با همتایان ایرانی خود ادامه دهیم.

کمک‌های بیشتر و همکاری های موثرتری خواهیم داشت


یوکی هاروکوبایاشی، رئیس دفتر جایکا (آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن در ایران) هم در این دیدار گفت: قبل از هر چیز مراتب همدردی و تسلیت خود را به مردم شریف ایران و همچنین مردم آسیب‌دیده از سیل اخیر ایران اعلام می‌‌کنم و از سویی به تمام کسانی که از بخش‌های عمومی و خصوصی به صورت داوطلبانه و با تلاش‌های شبانه‌روزی خود به ارائه خدمات امداد و نجات و بهبود شرایط آسیب‌دیدگان پرداختند، درود می‌فرستم.


وی افزود: با توجه به سیاست‌های سفارت ژاپن در جمهوری اسلامی ایران و همچنین آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن(جایکا) اقدام به ارسال اقلام امدادی و اضطراری شامل چادرِ پوشش پلاستیکی و کیسه خواب در پاسخ به درخواست کردیم تا از طریق هلال‌احمر به دست مردم آسیب دیده برسد و طبیعتاً در نظر داریم تا در ادامه کمک‌های بیشتر و همکاری های موثرتری داشته باشیم.

به جمعیت هلال‌احمر ایران افتخار می‌کنیم


سید هاشم، رئیس دفتر نمایندگی خاورمیانه و شمال آفریقا (منا) کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر هم با اعلام مراتب همبستگی و همدردی خود با مردم ایران، گفت: هلال احمر ایران به خوبی از عهده مدیریت حادثه سیل برآمد و قطعا رسیدگی به این امر به تنهایی ممکن نبود؛ بنابراین من و همکارانم به هلال‌احمر ایران افتخار می‌کنیم.


وی با اشاره به علاقه فدراسیون و جمعیت‌های ملی به حمایت از هلال احمر ایران، افزود: خوشبختانه پاسخ به استمداد اضطراری از سوی ما بسیار مثبت بوده و امیدواریم جمعیت های بیشتری در این امدادرسانی به جمع ما بپیوندند.


سید هاشم همچنین با رئیس سازمان امداد و نجات از مرکز کنترل و هماهنگی سازمان امداد و نجات بازدید کرد و در ارتباط مستقیم ویدئویی با استان‌های لرستان و خوزستان که بیشترین درگیری را در حال حاضر با سیل دارند، در جریان نحوه امدادرسانی به مردم سیل زده قرار گرفت.


یادآور می شود، تاکنون از سوی دولت عمان اقلام زیستی، خوراکی و امدادی به وزن تقریبی 100 تُن شامل برنج، آرد، خرما، عدس، شکر، روغن، چایی، شیر خشک، چادر 4 در 6 متر، پتو، بالش، ملافه و 10 دستگاه قایق و آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا)، محموله امدادی به وزن تقریبی 6 تُن شامل 140 دستگاه چادر گنبدی، 50 دستگاه چادر سبک، 1150 پک خواب و 100 قطعه نایلون به مردم سیل زده کشورمان اهدا شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها