کد خبر: 284714
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ ۱۰:۲۲:۲۰
| |

ایمن‌سازی 100 مرکز نگهداری معلولان در مناطق سیل زده

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از ایمن سازی 100 مرکز نگهداری معلولان و مددجویان بهزیستی و جابجایی پنج مورد از این مراکز خبر داد و گفت: از 100 مرکز ایمن سازی شده، 40 مرکز شبانه روزی و 60 مرکز روزانه است.

ایمن‌سازی 100 مرکز نگهداری معلولان در مناطق سیل زده
کد خبر: 284714
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ ۱۰:۲۲:۲۰

اعتمادآنلاین| حسین نحوی نژاد افزود: سازمان بهزیستی کشور در 22 استان سیل زده ، 480 مرکز شبانه روزی و 832 مرکز روزانه دارد که 132 مرکز شبانه روزی و 183 مرکز روزانه دقیقا در نقاطی قرار داشتند که شهرها دچار سیل شدید شدند.


وی خاطرنشان کرد: به خاطر سیل و آسیب مراکز، ناگزیر چهار مرکز شبانه روزی و یک مرکز روزانه را به طور کامل جابجا کردیم و بیش از 310 معلول جابجا شده اند چون دیگر امکان بهره برداری از آن مراکز نبود.


نحوی نژاد اضافه کرد: معلولان و مددجویان مراکز بهزیستی به مراکز دیگر در همان شهر و استان ها نقل مکان کردند و نیازی به انتقال آنها به استان های معین یا تهران نبود.


معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: اکنون نیاز است مراکز آسیب دیده در مناطق سیل زده ترمیم شوند یا اینکه بنای جدیدی احداث شود.


نحوی نژاد یادآور شد: هنگامی که پلدختر دچار سیل شد، بسیاری از مددجویان به خاطر حفظ جان بسیاری از تجهیزات خود را در خانه ها گذاشتنند و ویلچرها و سمعک ها در سیل ماند؛ بنابراین نیازسنجی شده و با ارسال 200 مورد ویلچر و سمعک بخش عمده ای از نیازهای آنان برطرف شد.


وی ادامه داد: توالت فرهنگی و سرویس های ویژه معلولین از نیازهای آنان به شمار می رود که بخشی از این نیازها تامین شده و بخش دیگری در حال تامین است. در مراکز نگهداری بهزیستی نیز مصرف لوازم بهداشتی، پوشینه و وسایل زخم بستر زیاد است و در اولویت نیازها قرار دارد.


نحوی نژاد اضافه کرد: ممکن است در شرایط سیل برخی افراد که از قبل هم تجهیزات توانبخشی نداشتند یا تجهیزات آنان مستعمل شده، بخواهند از این شرایط استفاده کنند که البته آنها نیز مستحق دریافت این تجهیزات هستند؛ سیل در پلدختر ناگهانی اتفاق افتاد و معلولان تجهیزات خود را جا گذاشتند اما در خوزستان ما از چند روز قبل تذکر دادیم که به اسکان موقت بروند و مددجو نمی تواند بگوید فرصت کافی برای انتقال تجهیزات خود را نداشته است و صد در صد وسایل خود را برده اند.


معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: سامانه ای الکترونیکی راه اندازی شده است که مددجویان سیل زده می توانند خسارات خود از جمله خانه یا تجهیزات را در آن ثبت کنند و این سامانه به طور مرتب رصد می شود و تامین تجهیزات این مددجویان در دستورکار است.


نحوی نژاد افزود: اعتباراتی برای استان های سیل زده درنظرگرفته شده است که تجهیزات معلولان و مددجویان در همان استان ها تامین شود و هزینه حمل پرداخت نشود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها