کد خبر: 284715
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ ۱۰:۲۲:۲۱
| |

بیانیه تند کمیته ملی المپیک علیه دوچرخه سواری/ فدراسیون از سوء مدیریت رنج می‌برد

کمیته ملی المپیک با انتشار بیانیه ای نسبت به اظهارات رییس فدراسیون دوچرخه سواری واکنش نشان داد.

بیانیه تند کمیته ملی المپیک علیه دوچرخه سواری/ فدراسیون از سوء مدیریت رنج می‌برد
کد خبر: 284715
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ ۱۰:۲۲:۲۱

اعتمادآنلاین| ‌ کمیته ملی المپیک در بیانیه‌ای نوشت: رئیس فدراسیون دوچرخه سواری روز گذشته در گفتگویی که روی خروجی سایت این فدراسیون قرار گرفت با اظهاراتی غیر واقع ضمن انکار حمایت‌های همه جانبه کمیته ملی المپیک، عدم اعزام تیم بزرگسالان به مسابقات آسیایی را عدم همکاری این نهاد عنوان داشت که در همین زمینه و جهت تنویر افکار عمومی بخصوص جامعه بزرگ ورزش کشور و خانواده دوچرخه سواری اطلاعاتی مستند ارائه می‌شود.

کمیته ملی المپیک طبق لیستی که در پایان مطلب ارائه می‌گردد توانست جزو معدود ارگان‌هایی باشد که بودجه خود را بصورت صد در صد دریافت و در همین راستا بودجه تمام فدراسیون‌ها از جمله فدراسیون دوچرخه سواری را بصورتتمام و کمال پرداخت نماید. اتفاقاً بخش قابل توجهی از بودجه سال 97 در تاریخ 27 اسفند ماه به حساب فدراسیون واریز گردید که رئیس فدراسیون می‌توانست در صورت برنامه محور بودن و داشتن پیش بینی‌های لازم همین مبلغ را برای تهیه بلیط و یا سایر هزینه‌های اعزام تیم هزینه نماید. طبق لیست پیوست مشخص است که کمیته ملی المپیک برای حمایت ویژه از این رشته در نیمسال نخست سال 97 بیش از 80 درصد بودجه فدراسیون را به حسابش واریز کرد و تمامی هزینه‌های اعزام به بازی‌های آسیایی را نیز متقبل شد و در راستای شفاف سازی تمام پرداخت‌ها را روی خروجی سایت کمیته قرار داد.


با این تفاسیر و با استناد به این موضوع که همگان در جریان بودجه واریزی به تک تک فدراسیون‌ها قرار دارند این سوال پیش می‌آید که شاید رئیس فدراسیون دوچرخه سواری از منابع و وردی و خروجی حساب فدراسیون مطلع نیست!؟


فدراسیون دوچرخه سواری سال گذشته و در بازی‌های آسیایی جاکارتا برخلاف پیش بینی و قول‌هایی که به کادر سرپرستی داده بود، به زعم کارشناسان ورزش، ضعیف‌ترین نتیجه کاروان را گرفت و نشان داد که هیچ برنامه ریزیمدون و شناخت درستی از وضعیت تیم‌های خود نداشته و ندارد. کمیته ملی المپیک علیرغم کسب نتیجه منفی این رشته در بازی‌ها، بر حسب وظیفه اخلاقی به حمایت خود از رئیس فدراسیون تا پایان سال 97 ادامه داد و تمام کمک‌های پیش بینی و برنامه ریزی شده را به حساب فدراسیون واریز کرد.


ارتباط مستمر با مجموعه مرکز نظارت بر تیم‌های ملی و مسئولین کمیته ملی المپیک برای حمایت و همکاری دوجانبه پیش شرطی اجتناب ناپذیر برای هر مجموعه فدراسیون موفق است که در خصوص دوچرخه سواری باید عنوان کنیم بعد از بازی‌های آسیایی جاکارتا هیچ برنامه، تقویم و گزارش عملکردی به صورت مکتوب و حتی شفاهی به این مجموعه نرسیده که پیرو آن برنامه ریزی برای پرداخت در سال آتی تنظیم شده باشد.


ضمن اینکه تمام افرادی که شناختی از بودجه و تخصیص دارند بخوبی می‌دانند که هنوز ریالی از بودجه سال 98 از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی به هیچ ارگان و نهادی پرداخت نشده و این طبیعی است که در فروردین ماه تخصیصی صورت نگیرد اما ادبیات ریاست فدراسیون دوچرخه سواری که از این موضوع آگاه است و بخوبی می‌داند تخصیص‌ها از اردیبهشت ماه صورت خواهد گرفت در این برهه از زمان که آرامش و همدلی خوبی در بدنه ورزش شکل گرفته نوعی باج خواهی به حساب می‌آید.


جدای از تمامی موارد ذکر شده و نتایج حاصله این رشته طی چند سال اخیر، نظرات کارشناسان، پیشکسوتان و قهرمانان این رشته همگی نشان دهنده سو مدیریت و نبود برنامه‌ای راهبردی و استراتژیک، سردرگمی و روزمرگی در تمامی زمینه‌ها بخصوص بحث مالی در این رشته است و چه بسا رئیس فدراسیون دوچرخه سواری بتواند با بکارگیری نیروهایی متخصص و جوان، خلاق و صاحب صلاحیت از بدنه همین رشته در حوزه‌های مختلف بخصوص حوزه مالی، از بحران موجود خارج شود.


بواقع مشخص است که رئیس فدراسیون دوچرخه سواری قصد دارد ناکامی قطعی این رشته طی یکسال اخیر را با فرافکنی و اظهارات غیرواقع، متوجه نهادهای وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نموده و سو مدیریت خود را انکار نماید.

فدراسیون دوچرخه سورای

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها