مجید فراهانی مطرح کرد:

لزوم ساماندهی کمک های مردمی برای سیل زدگان

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر در جریان صحن علنی شورای شهر تهران به لزوم ساماندهی مشارکت های مردمی در جریان کمک به سیل زدگان تاکید کرد.

لزوم ساماندهی کمک های مردمی برای سیل زدگان
کد خبر: 284720
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ ۱۰:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مجید فراهانی در موافقت به پیشنهاد اضافه کردن واژه "ساماندهی کمک های مردمی" در متن لایحه مجوز شهرداری تهران جهت کمک به سیل زدگان گفت: جلب مشارکت های عمومی باید از سوی شهرداری تهران دنبال شود چرا که این امر اهمیت بسیار زیادی دارد. لذا در زمینه بلایای طبیعی، شهرداری تهران به رسالت خود عمل کرده است؛ فراموش نکرده ایم که در زلزله کرمانشاه چگونه اطلاع رسانی صورت گرفته و از سوی شهرداری های مناطق، جمع آوری کمک های مردمی انجام شد.

وی اضافه کرد: بر اساس روال معمول و اطلاعی که به دست بنده رسیده خود شهروندان به صورت خود جوش، کمک های خود را به شهرداری های مناطق ارسال کرده اند. به عنوان نمونه در شهرداری منطقه دو حدود 7 خاور از کمک های مردمی به مناطق سیل زده که حاوی مواد خوراکی، بهداشتی، پتو، چادر اسکان موقت و... بوده، ارسال شده است.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: بر اساس فرهنگی که در جامعه ایجاد شده، مشارکت های مردمی در مناطق مختلف شهرداری وجود دارد و بعضا از سوی برخی نواحی جمع آوری می شود. معتقدم این کار را باید سر لوحه قرار بدهیم و به مرور شهرداری ها به مامنی برای جمع آوری کمک های مردمی و جلب مشارکت آنان تبدیل شود تا راسا تصدی گری صورت نگیرد و برای اجرای فرآیند این امر نیاز است جهت گیری هایی داشته باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها